נהג תחבורה ציבורית הותקף בעפולה בגלל שדרש לעטות מסכה; חבריו פתחו בשביתה

נהג אוטובוס ציבורי, שאדי סלאח אלדין, הותקף לפנות בוקר (שלישי) בעפולה וחבריו פפתחו בשביתה בין 14:00 ל-16:00. הנהג, שנסע בקו 193 של חברת "סופרבוס", הותקף בצומת כיבוי אש בעפולה לאחר שביקש מנוסע קטין לעטות מסכה. הצעיר תקף את הנהג באלימות רבה בעזרת טלפון סלולרי.

הנהג פונה למרכז הרפואי העמק בעפולה כשהוא מדמם סובל מפגיעות קשות, אף שבור ונפיחות בפנים. מהמשטרה נמסר כי הקטין הגיע לתחנת המשטרה מיוזמתו וטען שהנהג תקף אותו.

"דם הנהגים לא הפקר": נהגי אגד תעבורה בירושלים המותקפים באלימות בהתנחלויות (צילום: כוח לעובדים)

 

הארון שובש, יו"ר ועד העובדים ב"סופרבוס" המאוגד בכוח לעובדים, מסר: "אנחנו קרובים יותר מתמיד לרצח של נהג. הדרישה למסכות מעצימה את היקף הפגיעה בנהגים. לא ייתכן שנהג מתחיל קו בחשש לחייו. לא נעבור בשתיקה על תקיפת חברנו". מכוח לעובדים נמסר: "רק הכרה בנהגי האוטובוסים כעובדי ציבור תוכל לשמור על חייהם ועל חיי הנוסעים, ותגרום לכך שתוקפי נהגים ישבו מאחורי סורג ובריח. על רשויות החוק לפעול בהתאם. חייבים לעצור לאלתר את כדור השלג הזה בו תוקפים נהגים השכם וערב. יש לעצור את טרור האוטובוסים נגד הנהגים. היום בו נהג ירצח על הכביש קרוב מתמיד".

יצוין שבאחרונה מתרבים התקפיות על נהגים ערבים בייחוד בקווים היוצאים מירושלים והמשרתים את ההתנחלויות בשטחים הכבושים. ב-13 באוגוסט האחרון נוסע תוקף נהג ושובר לו את האף רק בגלל שהנהג ביקש שיעטה מסיכה. מוחמד קאק, נהג אוטובוס בקו 461 הותקף בידי מתנחל בידיו ובאמצעות מכשיר הטלפון.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/105466