נדחתה הסגירה: ניצחון זמני במאבקם של עובדי מאפיית לחמנו בקריית שמונה

ניצחון זמני לעובדי מאפיית “לחמנו” מקריית שמונה. בתום מאבק עיקש של 120 העובדים, והודות להתערבות ההסתדרות, נמנעה היום (רביעי) סגירתה המיידית של המאפייה הוותיקה שבצפון הארץ.

אחרי פנייה דחופה של נציגי ההסתדרות בראשות יו”ר מרחב גליל עליון יונה פרטוק למשרדי הכלכלה והביטחון במטרה לעצור את פיטורי העובדים, הודיע מינהל הרכש במשרד הביטחון על השהיית יישום המכרז לאספקת לחם ומוצרי מאפה לצה”ל עד סוף חודש אפריל 2021. זאת, כדי לאפשר למשרד הכלכלה למצות את בחינת האפשרויות לסייע למאפייה המרחבית בקריית שמונה. כמו כן הוזמנו נציגי המאפייה לפגישה דחופה עם המנכ”לים של משרדי הכלכלה, האוצר והביטחון.

הפגנת עובדי מאפיית "לחמנו", אתמול, בקריית שמונה (צילום: ההסתדרות)

 

יצוין שהעובדים הפגינו אתמול בקריית שמונה כדי למנוע את סגירת המאפייה הוותיקה שפועלת כבר כ-70 שנה. בגלל שינוי המכרז של אספקת לחם לצה"ל, עלולה המאפייה לאבד את התקשרותה עם הצבא ובכך להפסיד את מירב הכנסותיה.

במהלך ההפגנה נעצר יו"ר ועד העובדים איציק דהן בידי המשטרה, אולם הוא שוחרר כעבור זמן קצר. דהן אמר אתמול  ש"אחרי חודשיים של מאבק התבשרנו שב-1 באפריל תיפסק העבודה ושכל העובדים ילכו הביתה. זו כנראה מתנת הפסח שלהם. אני פונה לממשלת ישראל ואומר – יש פה אנשים שהעבודה הזאת היא חייהם. אם הם ייפלטו משוק העבודה, לא תהיה להם פרנסה אחרת. מצאו פתרון עבורנו ועזרו ל לתושבי קריית שמונה שנתנו מעצמם מעל ומעבר, והיו חומת מגן למדינה".

 

עוד בנושא:

מתחדש מאבק העובדים במאפיית לחמנו בקריית שמונה העומדת שוב בפני סכנת סגירה