נדחה בחודש הגירוש לצרפת של העציר המינהלי הפלסטיני עו"ד סלאח חמורי

נדחה גירושו לצרפת של העציר המינהלי הפלסטיני עו"ד סלאח חמורי ממולדתו עד לשימוע שנקבע ל-1 בינואר. אתמול נערך שימוע בכלא גבעון, בו עצור כעת חמורי, בהשתתפות סנגוריו עורכי הדין לאה צמל, דניאל שנהב ומחמוד חסאן ונציג של הקונסול הכללי של צרפת בתל-אביב.

למען שחרורו של חמורי נערך מאבק אזרחי ומשפטי ארוך ומייגע חוצה יבשות. על פי ידיעה שפרסם השבוע העיתון "לה מונד", התנגדה ממשלת צרפת נחרצות לגירוש חמורי, והלחצים שהפעילה הביאו לדחייתו לפחות עד תום השבוע הנוכחי. כך הודיעה עורכת הדין צמל, המייצגת את חמורי. המדינה ביטלה את מעמד התושבות של עורך הדין הפלסטיני, המתגורר בכפר עקב ליד ירושלים, בהחלטת שרת הפנים היוצאת איילת שקד.

במסיבת עיתונאים שנערכה ביום שישי שעבר בירושלים המזרחית, מסרה דניס, אמו של חמורי: "כולי תקווה שצוותי האוויר של חברות התעופה השונות יסרבו לתת יד לגירוש אזרח ממולדתו". היא קראה לנשיא צרפת, עמנואל מקרון, לסכל את הגירוש ולהבטיח את שחרור בנה מיד בתום מעצרו המינהלי הממושך. על פי "לה מונד", שלטונות צרפת הבהירו כי "יש לאפשר לסלאח חמורי להתגורר בחופשיות בעירו ירושלים, ויש לאפשר לאשתו ולשני ילדיהם הקטנים לבקרו ללא מגבלה". עוד מסר העיתון, כי הנשיא מקרון שוחח על הנושא עם ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד.

עו"ד חמורי סיפק ייצוג משפטי לארגון "אדמיר" הפועל למען זכויות אסירים ועצירים פלסטינים. הארגון נסגר לאחרונה בידי כוחות הכיבוש ובהוראת שר הביטחון בני גנץ – יחד עם חמישה ארגוני חברה אזרחית פלסטיניים נוספים. מנהלת הארגון אדמיר, עו"ד סחר פרנסיס, הבהירה כי הגליה בכוח של תושבים פלסטינים מאדמתם למדינות זרות מנוגדת לחוק הבינלאומי ויוצרת תקדימים לטרנספר של תושבים פלסטינים.

חמורי הגיש בחודש אפריל האחרון קובלנה פלילית נגד חברת אן.אס.או. הישראלית בגין פריצה בלתי חוקית למכשיר הטלפון הנייד שלו באמצעות תוכנת הריגול פגסוס. חמורי מוחזק במעצר מנהלי מאז חודש מארס האחרון, בתירוץ כי הוא מהווה "סיכון ביטחוני". יצוין כי חמורי נעצר בביתו בכפר עקב שליד ירושלים.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/117274