מת לאחר שנעצר: נער פלסטיני בן 16 נורה בידי חיילי הכיבוש בסילואד

כוח חיילי הכיבוש ירה אמש (שישי) למוות בפלסטיני בן 16 סמוך לכפר סילוואד שליד רמאללה – כך לפי דיווח סוכנות הידיעות הפלסטינית "ואפא". מדובר צה"ל נמסר כי "הצבא פתח בנוהל מעצר חשוד, שכלל ירי, לאחר שחשודים יידו אבנים לעבר כביש 60 באותו אזור, וכי זוהתה פגיעה".

ההרוג עבדאללה מוחמד חמאד, הנער שנעצר אתמול על ידי הצבא לאחר שנורה (צילום: ואפא)

על פי הדיווח, עבדאללה מוחמד חמאד, נעצר על ידי הצבא לאחר שנורה. תושבים בסילואד אמרו כי הוא פונה לאחר הירי למקום לא ידוע וההודעה על מותו נמסרה הבוקר. בחודש שעבר נורה למוות נער פלסטיני בן 15 בעימותים עם צה"ל בכפר אל-ח'דר שליד בית לחם. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, ההרוג, תושב הכפר זיד מוחמד גנים, נפגע באורח אנוש מירי חי של צה"ל בצווארו ובגבו ומותו נקבע כעבור זמן קצר.

בתחילת השבוע נורה למוות מאש חיילים תושב כפר סרה הסמוך לשכם, כשהיה בקרבת גדר ההפרדה. הצבא מסר כי הכוח ירה בו לאחר שהשחית את הגדר ההפרדה שבמרחב התפר סמוך לקלקיליה בניסיון לחצות לשטח ישראל. ההרוג, נביל אחמד סלים גאנם, היה פועל בניין בן 53 שחיפש עבודה בישראל ואב לארבעה ילדים. על פי נתונים שפרסמה אתמול נציבות זכויות האדם של האו"ם מאז תחילת השנה נהרגו 58 פלסטינים מירי חיילי הכיבוש ובהם 13 ילדים.