מתנחלים תקפו שוב בית בבורין והשתלטו על גן משחקים של ילדים פלסטינים

מתנחלים תקפו אתמול (שבת) שוב בית ליד הכפר בורין. בתיעוד שהפיצה סוכנות הידיעות "וואפא" הפלסטינית ניתן לראות חיילי הכיבוש העומדים סמוך לאירוע האלים ולא מתערבים. מדי שבת מגיעים נערים וצעירים ישראלים, חלקם רעולי פנים, ותוקפים את בתי הפלסטינים באזור. תחקירן של ארגון "יש דין" דיווח כי סמוך לשעה 15:50 קבוצת מתנחלים ירדה מאזור המאחז גבעת רונן והשליכו אבנים על בית שבו שהתה משפחה עם ילדים.

חייל שפניו מכוסות מאבטח קבוצת מתנחלים שהשתלטה אתמול על גן משחקים פלסטיני בדרום הר חברון (צילום: תעאיוש)

 

למקום הגיעו כמה פלסטינים שהגיבו גם הם ביידוי אבנים, וחיילי צה"ל שהוקפצו לאזור השתמשו ברימוני גז כדי לפזרם. הפלסטינים דיווחו כי שניים מתושבי בורין נפצעו בעימותים.

בהודעה מטעם ארגון "יש דין" נמסר כי מדובר בפעם השנייה תוך שלושה שבועות שבה מתנחלים תקפו את אותו בית מגורים בבורין. עוד נכתב כי התקיפה נמשכה כרבע שעה. ליאור עמיחי, מנכ"ל "יש דין", מסר: "מתנחלים משתמשים באלימות על בסיס קבוע כדי להטיל אימה על פלסטינים ולגזול מהם את אדמותיהם, בשליחות ובעידוד המדינה. הצבא משמש כריבון ומשרתם של התוקפים".

כמו כן, תושבי הכפר הפלסטיני סוסיא שבדרום הר חברון שהגיעו בצהריים לגן משחקים שהוקם עבורם על-ידי ארגון בינלאומי, הופתעו לגלות כי אל המתחם נכנסו מתנחלים מיישוב סמוך. צה"ל אף אבטח את המתנחלים.

כ-30 מתנחלים השתלטו על גן המשחקים, כשבחוץ עומדים כ-30 פלסטינים יחד עם חמישה פעילי שלום. בתיעוד שנמסר על ידי פעילי תעאיוש מהמקום נראים חיילי צה"ל, כשפניהם מכוסות, מונעים מהפלסטינים מלהיכנס לגן, תוך שאלה מתלוננים בפניהם על כך שזהו לא תפקידם. במקביל, נראים המתנחלים מתגרים בפלסטינים מתוך הגן המגודר, בזמן שאלה צועקים לעברם בכעס.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/107419