מתנחלים תקפו פעילי שלום שהתנדבו למסיק; פעולת שנאה בכפר דיר עמאר

פעילי שלום ישראלים המשתתפים במסיק של ארגון רבנים לזכויות אדם המשותף לפלסטינים הותקפו היום (רביעי) עלידי מתנחלים רעולי פנים. הם הותקפו בעת שהגיעו לסייע במסיק זיתים לתושבי בכפר בורין. הם הותקפו במוטות ברזל ואבנים וחבר הוועד המנהל של הארגון, הרב משה יהודאי, נפצע באורח קל ופונה לבית החולים מאיר בכפר סבא.

אחת משש המכוניות שצמיגיהן נוקבו ועליהן רוססו כתובות נאצה, היום, בכפר דיר עמאר (צילום: תג מאיר)

אחד ממשתפי המסיק מסר ש"קבוצה של עשרה פורעים מההתנחלות יצהר הגיעה הבוקר לכפר בורין ותקפה את מתנדבי המסיק ובעלי המטע. הם תקפו במוטות ברזל ובאבנים ופצעו אותם. מדובר במתקפה מכוונת שתוכננה מראש במטרה להלך אימים על החקלאים הפלסטינים ולפגוע בפעילות הסולידריות שאנו מקיימים במהלך החודש כדי לסייע להם".

"זה לא ירתיע אותנו. כמו ב– 17 השנים האחרונות, נמשיך לקיים את המסיק, לפעול ביחד ולהראות את פניה של היהדות כפי שהיא יכולה וצריכה להיות: כזו שדרכיה דרכי נעם, וכל נתיבותיה שלום. אנו קוראים לרשויות אכיפת החוק להפשיל שרוולים ולמצות את הדין עם התוקפים. זוהי המציאות היוםיומית כמעט בשטחים, זוהי מציאות הכיבוש, ואותה הגיע הזמן לסיים", הדגישו פעילי הארגון.

יצוין ששש מכוניות נוקבו וכתובות נאצה רוססו היום בכפר דיר עמאר שבקרבת רמאללה בשטחים הפלסטינים הכבושים. בין היתר רוססו מגני דוד והכתובת "שאחים נרצחים חובתנו לא שוכחים". תושבי הכפר דיווחו כי האלמונים נכנסו לכפר מכיוון כיפל חארת' הממוקם ממערב לו בסביבות השעה 2:00 בלילה, ואז ביצעו את המעשים. ראשת המועצה המקומית, עאישה נימר, מסרה כי זו הפעם הראשונה שמתרחש מקרה כזה בכפר

פעולות שנאה נוספת נעשו בכפר מרדה ביום ראשון האחרון ובשבוע שעבר השחיתו אלמונים כלי רכב וריססו כתובות נאצה על קירות בתים בכפר הפלסטיני קירה שבמרכז הגדה. בסרטונים ממצלמות אבטחה במקום נראים כמה רעולי פנים נכנסים לכפר ומנקבים את צמיגיהם של 13 מכוניות. בנוסף, הם נראו מרססים על קירות את הכתובות "אין בארץ מקום לאויבים", וכמו בכפר דיר עמאר – "כשפוגעים ביהודים חובתנו לא שוכחים". מארגון "תג מאיר" נמסר: "מדוע אין מי שיעצור את כנופיות הטרור היהודי הפושטות לילה לילה על הכפרים הפלסטינים? אנחנו קוראים לשב"כ ולמשטרה לפעול בנחרצות כנגד הפורעים".