מתנחלים תקפו באלות ובאבנים פעילי שלום בכפר בורין והציתו את מכוניתם

מתנחלים תקפו היום (שישי) פעילי שלום שהגיעו לסייע לחקלאים פלסטינים בכפר בורין שמדרום לשכם בשטחים הפלסטינים הכבושים. רעולי פנים תקפו באלות ובאבנים פעילים וכן הציתו את המכונית של אחד מהם. ארבעה פעילים פונו במצב קל לבית החולים בילינסון ואחרים קיבלו טיפלו רפואי בכפר חווארה הסמוך.

לדברי הפעילים מארגון "רבנים לזכויות אדם" ו"קואליציית המסיק", כ-15 רעולי פנים הגיעו מהמאחז גבעת רונן הסמוך והחלו לתקוף אותם. בתיעוד המקרה, נראים כמה רעולי פנים מיידים אבנים לעבר המכונית של הפעילים ואז שופכים לתוכה דלק. לאחר מכן נראית המכונית כשהיא עולה באש. לדברי הפעילים הישראלים, כוחות צבא הגיעו למקום רק לאחר שהתוקפים הלכו.

הפעילים שהותקפו הבוקר ליד כפר בורין נקבלים טיפול רפואי (צילום: רבנים לזכויות אדם)

 

רבקה ויטנברג שהותקפה בידי המתנחלים מסרה לעיתונאים: "30 פעילים מתל אביב וכפר סבא כדי לתשות עץ זית – ופתאום ירדו רעולי פנים, שרפו רכב של פלסטיני וזרקו עלינו אבנים והכו באלות. זאת הפעם הראשונה שאני רואה את זה במו עיניי". לדברי יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) "התמונות הקשות מבורין הן התוצאה של פושעים שמקבלים גב ממשלתי. הממשלה מרחיבה את תקציבי ההתנחלויות ובכיריה קוראים למתנחלים טובי בנינו ועושים עסקאות עם אביתר ועם חומש. מדיניות העמקת הכיבוש היא הבסיס לאלימות המתנחלים".

יצוין שזו לא הפעם הראשונה שפעילי רבנים לזכויות אדם מותקפים באזור. באפריל האחרון אחד הפעילים המוכרים בארגון, הרב אריק אשרמן הותקף באלה במאחז הבלתי-חוקי "מעלה אהוביה" שפונה זמן קצר קודם לכן על-ידי כוחות הביטחון. מנכ"ל רבנים לזכויות אדם, אבי דבוש, אמר לאחר התקיפה הקשה כי "אלימות המתנחלים הפכה לאות קין של ממש על מצחה של החברה הישראלית, והיא מופנית לכל מי שמסרב לקבל את תפיסת העליונות היהודית שמבקשים הפורעים המשיחיים להנחיל. פעילי רבנים לזכויות אדם וקואליציית המסיק מגיעים מזה כ-20 שנה לשטחים במטרה להגיש לחקלאים הפלסטינים סיוע ולבטא קול של יהדות שוחרת שלום, סולידריות וזכויות אדם".

ב"שלום עכשיו" הוסיפו כי "המאחז גבעת רונן הוא אחד מחמשת המאחזים שסביבם מתרחשים הכי הרבה אירועי אלימות מתנחלים. כשההנהגה הפוליטית מגבה, והממשלה מתרפסת פעם אחר פעם מה הפלא שהאלימות ממשיכה להשתולל. שר הביטחון חייב להורות על פינוי מאחזי הפרא הלא-חוקיים המהווים מוקדי אלימות מתנחלים".

 

עוד בנושא:

מתנחלים תקפו שוב בית בבורין והשתלטו על גן משחקים של ילדים פלסטינים

ניסו למנוע הגעת פעילים למחאה בדרום הר חברון; חיילים אבטחו מיידי אבנים לעבר הכפר בורין

80 פעילי חד"ש יחד עם חברי הכנסת הצטרפו למסיק בכפר בורין בשטחים הכבושים

מתנחלים רעולי פנים זרקו אבנים על בית בכפר בורין והציתו שדות; תקפו מוסקים ביאסוף