מתנחלים בדרום הר חברון פגעו בחקלאים פלסטינים ובבתיהם בשני כפרים

עשרות מתנחלים תקפו אתמול (שבת) פלסטינים ופעילים ישראלים בזמן שהחקלאים הפלסטינים עיבדו את אדמותיהם סמוך למאחז חוות מעון שבדרום הר חברון בשטחים הפלסטינים הכבושים.

אבן שהושלכה בידי מתנחלים, אתמול, לעבר רכב של תושב פלסטיני בדרום הר חברון (צילום: הוועדה העממית)

 

עוד נמסר כי אזרחים נפצעו כתוצאה מתקיפות של המתנחלים בשני הכפרים אלתוואנה ואלמפקרה במסאפר יטא דרומית לחברון. עדי ראייה מסרו כי המתנחלים התנפלו על בתיהם של האזרחים בשני הכפרים, רגמו אותם באבנים דבר שגרם לפציעתם של כמה מהם. הם הוסיפו ואמרו כי כוחות הכיבוש אשר שמרו על המתנחלים, ירו רימוני הלם וגז מדמיע, אל עבר הפלסטינים. פעיל חד"ש שנמנה עם המותקפים מסר כי "האזרחים בשני הכפרים, אלמפקרה ואלתוואנה מתמודדים עם תנאים קשים ביותר, עקב תקיפות מתמשכות של צבא הכיבוש והמתנחלים".

ראתב אלג׳בור, פעיל בוועדות העממיות שבדרום הגדה המערבית, מסר אמש ברשתות החברתיות: "כנופיות המתנחלים מההתנחלות מעון תוקפות את בתיהם של האזרחים חסרי ההגנה באזור אלתוואנה ואלמפקרה, לאחר שתקפו את שני הכפרים בנשק ובגז מדמיע. כמה אזרחים חשו חנק ובחילה בגלל רימוני ההלם והגז. שש מכוניות של האזרחים נופצו בשני הכפרים הללו. התקרית נמשכה מעל שלוש שעות והמצב מתוח מאד. אנחנו מקווים שכל אנשינו יזהרו מפעולות נקם של המתנחלים". "הפוגרומים לא נשארים בירושלים, את המחיר משלמות האוכלוסיות המוחלשות ביותר כחלק מהמאמץ לטיהור אתני של האזור. חשוב לחזק את תושבי מסאפר יטא אל מול טרור המתנחלים וכוחות הכיבוש וזרועותיו. שאלו אותי כיצד ניתן", הוסיף פעיל חד"ש.