מתנה לנתניהו ולימין: בל"ד פרשה מהמשותפת לקראת הגשת הרשימה בוועדת הבחירות המרכזיות

בל"ד פרשה אמש (חמישי) מהמשותפת לקראת הגשת הרשימה לבחירות לכנסת ה-25. בל"ד הודיעה שמתפצלת מהמשותפת ותרוץ בנפרד. יצוין שבמחנה הימין מיהרו לחגוג ופרסמו הודעות שמחה.

ח"כ איימן עודה (חד"ש) לאחר הגשת הרשימה לבחירות, אמש, במשכן הכנסת (צילום: ועדת הבחירות המרכזית)

 

לאחר הגשת הרשימה לוועדת הבחירות, אמר יו"ר המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) כי החזית ותע"ל רצו "אחדות כמה שיותר רחבה בקרב האזרחים הערבים והיהודים הדמוקרטים". עודה כי לשיטתו תפקידם הוא להעלות את אחוז ההצבעה בקרב האזרחים הערבים. "אנחנו נהיה הרשימה החשובה ביותר יום אחרי הבחירות, כולם יבואו אלינו… נעמיד את כולם על רגל אחת עד שיכבדו אותנו ואת האוכלוסייה שלנו". יו"ר תע"ל ח"כ אחמד טיבי הוסיף כי "חד"ש-תע"ל מתכוונת לעשות קמפיין פוזיטיבי, ככה עשינו וכך נעשה, ביבי לא יכול לחשוב שהוא יחזור לשלטון". כשנשאל טיבי אם ימליץ על יאיר לפיד לראשות הממשלה, הוא סירב לענות.

חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן מחד"ש תע"ל התייחס הבוקר לפרישת בל"ד מהרשימה המשותפת בריאיון ששודר בכאן רשת ב'. לדבריה ברגע האחרון ניסתה בל"ד לפתוח מחדש את ההסכם בין המפלגות. בנוסף היא שללה את האפשרות שאחת הסיבות מנעו את האיחוד היא סוגית ההמלצה לנשיא על מועמד להרכבת הממשלה. היא הוסיפה: "מה שמוביל אותנו עכשיו זה להעלות את אחוז ההצבעה בחברה הערבית. מה שרואים עכשיו בסקרים מעיד על אובדן אמון של הציבור הערבי במערכת הפוליטית. העבודה שלנו תהיה קשה".

מחד"ש נמסר שהברית בין החזית לתע"ל "תכריע את הבחירות ותמנע מנתניהו להגיע ל-61. מתוך אחריות ציבורית, רצינו לשמר את הרשימה המשותפת אבל לצערנו הדבר לא הסתייע. עכשיו המשימה שלנו היא לזכות באמונו של הציבור הערבי ושל היהודים שוחרי הדמוקרטיה.

המאזן בין שני הגושים ידוע. אנחנו באים לכנסת בכדי להשפיע, ובבחירות מסוכנות האלו המשמעות קריטית: הצבעה לחד"ש תע"ל היא גוש חוסם לטרנספר. נעשה הכל כדי להוציא את הציבור להצביע ולחסום את הימין הקיצוני".

"אנחנו קוראים לכל מי שמחוייבים למאבק בכיבוש והפסקת הפגיעה במקומות הקדושים בירושלים המזרחית, לרבות מסגד אל אקצה, וחוקי הלאום וקמיניץ הגזעניים. לכל מי שמעוניינים בהכרה בכפרים הבלתי מוכרים, בקידום זכויות העובדים והעלאת שכר המינימום ל-40 שקל לשעה להצטרף אלינו", הדגישו.

 

 

לדברי הפרשן של עיתון "הארץ" ג'קי חורי "התפרקותה של הרשימה המשותפת והריצה הנפרדת של חד"ש-תע"ל ובל"ד הן חדשות טובות עבור יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, שהתקרב באופן משמעותי להשגת רוב של 61 ח"כים בכנסת הבאה. הסיבה לכך כפולה: ראשית, סיכוייה של בל"ד לעבור את אחוז החסימה ולהיכנס לכנסת אפסיים, ועל כן היא צפויה "לשרוף" רבבות קולות של מצביעים המתנגדים לנתניהו; שנית, עצם הפיצול צפוי להשאיר את שיעור ההצבעה בחברה הערבית בשפל, וככל הנראה להוריד אותו עוד יותר. הפיצול גם צפוי להביא להגברת הקולות בחברה הערבית הקוראים להחרים את הבחירות, וישנם פעילים בבל"ד שהשמיעו קולות כאלה עוד הערב. חרם שכזה יפגע עוד יותר בתמיכה בחד"ש-תע"ל, עלול לפגוע גם ברע"מ, וישפר בהתאם את סיכוייו של נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה".

כאמור, בימין חגגו אמש. יוסי ברודני, ראש העיר גבעת שמואל ומספר 2 ברשימת הבית היהודי של איילת שקד, התייחס לסוגיה. "כל מעשה שיחליש את המפלגות הלא-ציוניות בכנסת הוא טוב", אמר ברודני. גם ח"כ איתמר בן גביר הגזען הגיב אמש עם ההודעה על הריצה הנפרדת של בל"ד: "כשאויבי ישראל נאבקים זה בזה – ניתן רק לברך על כך ולשמוח. בכל מקרה, אנחנו נקים ממשלת ימין ונגרש את תומכי הטרור אבו שחאדה, יחד עם טיבי, עודה וכסיף לסוריה. מאחל לכולם כישלון צורב בבחירות שיביא בעזרת השם לניצחון המחנה הלאומי".

 

סרטון – ח"כ איימן עודה מוסר הודעה עם הגשת הרשימה:

https://www.facebook.com/AymanOdeh1975/videos/1461956967550005