מתנדבים בנצרת האדומה

 

מחנה העבודה בנצרת נפתח ב-3 ביולי בתהלוכה חגיגית, בה השתתפו פעילי בנק"י, מק"י וחד"ש, יהודים וערבים, מסניפים רבים ברחבי הארץ. באירוע הפתיחה נשאו דברים, בין השאר, ראש העיר ראמז ג'רייסי וסגנו עלי סלאם.
    "כן למחויבות פטריוטית – לא לשירות הלאומי" – הייתה הסיסמא, שהתנוססה על הכובעים ועל החולצות של המתנדבים, שעבדו לשיפור פני העיר בשכונות נצרת.
    מחנה העבודה בנצרת הוא מסורת של הזדהות ושל טיפוח העיר הגלילית האדומה. מחנה העבודה הפך אחד הסמלים החשובים של המאבק המשותף לשלום, לשוויון ולאחוות עמים.
    "כשראו את החברים המתנדבים שהגיעו לנצרת מערים אחרות, כל הילדים בשכונת שיכון אל-ערב הזדרזו להצטרף לעבודות" – סיפרה תושבת השכונה. בין המתנדבים בשכונה זו היו ח"כ דב חנין וחברי מק"י ובנק"י מתל אביב ומכפר יאסיף. המתנדבים ניכשו עשבים וצבעו גדרות וטרחו על נקיון השכונה.
    ב-4 ביולי בערב התכנסו המתנדבים לאירוע תרבותי, שהתקיים בקרית החינוך ע"ש תאופיק זיאד. הקהל הרב, שהתאסף במקום, התרגש לצלילי שירתה של רנה נערה והתלהב מהופעה מרהיבה של להקת הדבקה של פעילי בנק"י בנצרת. באירוע נשאו דברים ח"כ מוחמד ברכה וח"כ דב חנין, האמן סעיד סלמה ואחרים.