מתנגדים לתוכניות משרדי האוצר והחקלאות: הווטרינרים בשירות המדינה יפתחו בשביתה

הרופאים הווטרינרים העובדים בשירות המדינה יפתחו בשביתה מייד לאחר החג, ביום חמישי הקרוב. זאת, חודשיים לאחר שהכריזו על סכסוך עבודה במחאה על הרחבת הייבוא כפי החליט משרד האוצר והמצוקה בכוח האדם. "העמידו אותנו עם הגב אל הקיר ואנחנו לא יכולים לפקח בצורה המיטבית על המזון שאזרחי ישראל צורכים", מסר ד"ר מיכאל אטינגר, יו"ר ועד הרופאים הווטרינרים בשירות המדינה. לשביתה צפויה להיות השפעה מידית על היבוא של מזון. הווטרינריים מתנגדים לתוכנית שרי האוצר והחקלאות בממשלת הימין, אביגדור ליברמן ועודד פורר להמשיך ולהגדיל את ייבוא המזון לישראל, ללא הכנה בסיסית להגדלת מערך הפיקוח.

פריקת אוניית ענק בנמל אשדוד בליל 12 באוגוסט האחרון (צילום: נמל אשדוד)

 

לדברי ד"ר אטינגר, בשנים האחרונות גדל בצורה חדה ייבוא משלוחים חיים, מוצרי חלב ומוצרי מזון נוספים שנתונים לפיקוח התאגיד לפיקוח וטרינרי, ומנגד אין מספיק תקנים של וטרינריים כדי לפקח בצורה מיטבית ומהירה. "העיכוב בעבודת הפיקוח מהווה הגדלת הסיכון לאיכות מוצרי המזון וגם מייקר את המוצר, בשל התארכות זמן האחסנה בנמלים, לפני שיווקם. בסופו של דבר העלויות האלו מתגלגלות לכיסו של הצרכן", הדגיש.

לרופאים הווטרינרים יש תפקיד חשוב בייבוא משלוחים החיים, גם בפיקוח בתחום צער בעלי חיים וגם בהיבט הבריאותי. "האוניות מגיעות כל השבוע, לאורך כל שעות היממה ואין מי שיבדוק מספיק מהר את מוצרי המזון שמגיעים", הוסיף. "אנחנו לא מספיקים להגיע מספיק מהר לכל מפעל ומפעל ולכל נקודת ייבוא. מדובר במוצרי מזון רגישים", הזהיר. ד"ר אטינגר הסביר כי "לא רק שיש צורך דחוף בהוספת רופאים וטרינרים למערך הפיקוח, הרי שלאחרונה מספרם אף יורד וכשרופא פורש מהעבודה לא מתמנה במקומו רופא מחליף".