מתמחים נעצרו במהלך הפגנה מול ביתו של מנהיג מרצ ושר הבריאות הורוביץ

כ-500 מתמחים הפגינו אמש (שני) ליד ביתו של שר הבריאות ומנהיג מרצ ניצן הורוביץ. המפגינים חסמו את הרחוב המוביל לביתו, החלו לצעוד לאורך רחוב אבן גבירול בתל אביב ואף שרפו מדי רופאים ("סקראבס"). חמישה מהם נעצרו בידי המשטרה.

מתמחים לרפואה מפגינים בדרישה לקיצור התורנויות, אמש, בתל-אביב וחוסמים את שדרות אבן גבירול ליד עיריית ת"א-יפו (צילום: הרופא השכונתי)

 

לפני ההפגנה אמרו בארגון הרופאים המתמחים "מרשם": "שר הבריאות עשה עלינו סיבוב וחזר בו מכל ההסכמות שהגענו אליהן. נגיע היום להפגין ליד הבית שלו כדי שיסתכל לנו בעיניים, ויסביר לנו איך זה נראה לו הגיוני לקבוע שיותר מ90% מהמתמחים ימשיכו לעשות תורנויות של 26 שעות". "אנחנו לא נוותר ונילחם עד הסוף. כל האחריות מבחינתנו היא על שר הבריאות. ואם עד סוף השבוע הוא לא יאשר מתווה ראוי לקיצור התורנויות, כבר ביום חמישי יגישו 2,300 מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים את מכתבי ההתפטרות", הדגישו.

יצוין שעשרות מתמחים, סטודנטים וסטאז'רים לרפואה הפגינו גם ביום ראשון האחרון בכניסה למשכן הכנסת בזמן הדיון בוועדת הבריאות על מתווה לקיצור התורנויות. חלק ממשתתפי ההפגנה, פשטו את מדי הסקרבס וזרקו אותם כאות מחאה וכאיתות על כוונתם להתפטר.

 

סרטון – מפגינים בתל-אביב, אמש, בדרישה לקיצור תורנויות:

https://www.facebook.com/mirsham.org/videos/1277587029332231

 

עוד בנושא:

מתמחים לרפואה מחו מול הכנסת: חילוקי דעות בממשלה על המתווה לקיצור התורניות

שרת הכלכלה פרסמה מתווה לקיצור תורנויות; המתמחים יפגינו מול הכנסת