מתמחים זועמים התפרצו לנאומו של לפיד באירוע השקת הקמפיין של יש עתיד

 

רופאים מתמחים זועמים התפרצו אמש (רביעי) לנאומו של ראש הממשלה יאיר לפיד באירוע ההשקה של קמפיין הבחירות של יש עתיד בגני התערוכה בתל אביב. זאת, במחאה על דחיית המתווה לקיצור התורנויות בשנה וחצי. המתמחים צעקו לעברו של לפיד: "שיקרתם לנו".

"שיקרתם לנו": מתמחים צועקים לעבר יאיר לפיד, אמש, בגני התערוכה בתל-אביב (צילום מסך מתוך סרטון בפייסבוק)

 

ביום שני האחרון כינסה יו"ר ארגון המתמחים לרפואה מרשם, ד"ר ריי ביטון מסיבת עיתונאים בעקבות החלטת הממשלה לדחות את מועד תחילת קיצור התורנויות. בתחילת השבוע הודיעה המדינה כי תדחה ובשנה וחצי את מתווה קיצור התורנויות. עקב כך, הרופאים הצעירים הכריזו על חידוש המאבק, והפנו אצבע מאשימה כלפי ממשלת לפיד ש"גזרה גזר דין מוות על קיצור התורנויות". עוד הם הציבו אולטימטום חדש לממשלה: "אם עד 25 באוגוסט ראש הממשלה לא ישנה את ההחלטה האומללה הזו, אנחנו נוציא לפועל התפטרות המונית של מאות ואלפי מתמחים מכל בתי החולים בארץ", הבטיחה ד"ר ביטון.

יצוין שיותר ממאה רופאים מתמחים וסטודנטים לרפואה, חברים בארגון מרשם, הפגינו במוצ"ש בסמוך לביתו של ראש הממשלה ברמת אביב ג', בדרישה לקצר את התורנויות. המתמחים השמיעו קריאות נגד לפיד וקראו "או קיצור או מלחמה". בדרכם לביתו של לפיד, המפגינים צעדו בדרך נמיר, עורק תחבורה מרכזי בצפון העיר וחסמו את צומת נמיר-קק"ל.

 

סרטון – המתמחים מוחים בגני התערוכה בעקבות דחייה מועד קיצור התורנויות:

https://www.facebook.com/mirsham.org/videos/3247001832216003

עוד בנושא: https://zoha.org.il/114336