מתמודד נפש נורה למוות בידי שוטרים בחיפה; ח"כ עודה: כשזה ערבי היד קלה על ההדק

מחאות בעקבות מותו של מתמודד נפש תושב שכונת ואדי ניסנאס בחיפה, מוניר ענבתאוי (בן 33) אתמול (שני) בידי שוטרים. השוטר החשוד, גם הוא תושב העיר, נחקר היום במשרד מח"ש בקרית הממשלה בחיפה.

המקום בו שוטר ירה אתמול למוות את מתמודד הנפש מוניר ענבתאוי (צילום: משטרת ישראל)

 

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), שגם הוא תושב העיר, הגיע לבית המשפחה. לדבריו, "אני מלווה את המשפחה מהרגע הזה עד נגלה מה באמת קרה", אמר והוסיף "פשוט מאד, כשזה ערבי היד קלה על ההדק. זה מובן לכולם, אבל יש לנו עוד בעיה, שאנחנו גם לא מאמינים למח"ש. מבחינתנו מח"ש זו דלת מסתובבת של המשטרה. בכל זאת אנחנו עוקבים ונעקוב עד שהאחראים יבואו לדין".

גופתו של ענבתאוי נשלחה לנתיחה במכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר. "החקירה של מח"ש חשובה ורופא מטעם המשפחה ישתתף בנתיחה לבקשת עו"ד אלביר נחאס שפנה למח"ש בעניין מטעם המשפחה ומרכז מוסאוא", מסר ג'עפר פרח, מנהל מרכז מוסאוא, המלווה אף הוא את המשפחה. "דרושה חקירה מעמיקה ומקצועית על מנת שמקרים כאלה שלמרבה הצער חוזרים על עצמם עם חשודים ערבים לא יחזרו על עצמם". עו"ד נחאס אמר כי "לא יתכן שכל אדם שמעורער בנפשו ימצא את מותו משוטרים שאמורים לטפל במקצועיות באירוע".

"מוניר ענבתאוי, שיראל חבורה ויהודה ביאדגה סבלו מאי שפיות ונשאו סכין", הזכיר ח"כ עופר כסיף חד"ש – הרשימה המשותפת). "שלושתם נורו בידי שוטרים. בשלושת המקרים זו האם שהזמינה את השוטרים שהרגו את בנה. הסכין והסכנה היו ידועים מראש לשוטרים שנקראו לזירה, הם יכלו להיערך מראש לריסון ללא הרג, אם רק היו בוחרים". אירוע דומה היה מותו של חיים בן שמעון, תושב טירת הכרמל בן 38, נורה ונהרג מירי שוטרים בפתח ביתו לאחר שהתעמת עמם כשהוא מחזיק סכין. יצוין שהשר לביטחון פנים אמיר אוחנה ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי קיימו שיחת ועידה עם השוטר החיפאי שירה למוות בענבתאווי. השניים, חיזקו אותו ותמכו בו. השיחה התקיימה אמש, שעה קלה לאחר שהשוטר נחקר במשרדי מח"ש.

יו"ר איגוד הפסיכיאטריה ד"ר צבי פישל שיגר היום מכתב למפכ"ל בו קרא "להפעיל לאלתר מערך הכשרה וצוותי התערבות לטיפול במקרים בהם מעורבת אוכלוסייה פסיכיאטרית". זאת, בעקבות מותו של מתמודד נפש ענבתאוי בחיפה. פישל ביקש לממש סיכומים שלדבריו הושגו לפני חצי שנה בין האיגוד, משרד הבריאות והמשטרה וטרם יצאו לפועל. "ניתן למנוע אובדן חיים מיותר הנובע אך ורק מחוסר ידע ו/או הכשרה מתאימה", הוא כתב.