מתכננים למחות בתחילת נובמבר: סטודנטים ומרצים מתארגנים למאבק במשבר באקלים

סטודנטים, סגל זוטר ובכיר באוניברסיטאות והמכללות בישראל מתארגנים למאבק במשבר האקלים. "אנו קוראים למוסדות האקדמיים להתייצב בחזית המאבק במשבר האקלים", מסרו. הקבוצה מפיצה בימים אלה מנשר בו נאמר: "דחיפות ועוצמת השריפות באזורינו, ופרסום דו"ח הפאנל הבין ממשלתי לשינויי האקלים באוגוסט האחרון שמעיד על חומרתו של המשבר, ממחישים גם את גודל הסכנה וגם את החשיבות של דחיפת מקבלי ההחלטות וקובעי מדיניות לפעולה מהירה לבלימת המשבר המתעצם.  אנחנו מודעים לכך שהאקדמיה בארץ תורמת משמעותית להבנה ולהוראה של משבר האקלים על ידי העשיה המחקרית והפדגוגית שלנו, ומברכים את המוסדות שמרחיבים את ההוראה על משבר האקלים ומעודדים מחקר נוסף בנושא. עם זאת, אנו משוכנעים שחובתנו הערכית כסמן חברתי ומדעי היא להוות דוגמא לחברה כולה גם בצעדים מעשיים".

פעילי הסביבה ישראלים במחאה בבסיס חיל הים הגרמני בנמל קיל בעקבות משבר האקלים (צילום: גרינפיס)

 

הפעילים דורשים מהמוסדות האקדמיים לנקוט בפעולות הבאות: איפוס פליטות גזי החממה על ידי כימות רמת הפליטות הנוכחית של המוסד ובניית תכנית מפורטת ומחייבת לאיפוס הפליטות (ככל הניתן מבחינה טכנולוגית) באופן מדורג עד שנת 2030.

עוד דורשים הפעילים פרסום מלא של תיק ההשקעות של המוסד ו"הסטה מלאה ומיידית של השקעות המוסדות האקדמיים מתעשיות הדלקים המאובנים". ועוד, דרישה מקרנות הפנסיה לפרסם את אחוז ההשקעות שלהן בדלקים מאובנים ולפתיחה של מסלול פנסיה נטול השקעות כאלה, והבאת נתון זה כשיקול מרכזי בבחירת מסלול הפנסיה שיהווה את ברירת המחדל של עובדי המוסד. יצוין שהפעילים מתכננים אירוע מחאה ארצי, לאחר פתיחת שנת הלימודים ביום ראשון ה-7 בנובמבר.