מתכוננים לפסטיבל הנוער בבלרוס

 

"פדרציית הנוער הדמוקרטי הבינלאומי נמצאת בשיא ההכנות לקראת פסטיבל הנוער הבינלאומי, שיתקיים בבלרוס בקיץ 2009" – מסר טיאגו ויירה, נשיא הפדרציה הבינלאומית של הנוער הדמוקרטי, במהלך ביקורו ב-19.11 בסניף ת"א של ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק"י).
המשלחת של הפדרציה, בה חברה בנק"י מאז היווסדה, הגיעה לביקור עבודה בישראל ובפלסטין. המשלחת כללה את ויירה, אשר נוסף לתפקידו בפדרציה, מכהן גם כחבר הוועד המרכזי של הנוער הקומוניסטי הפורטוגלי; את אנדרה לוז, חבר הוועד המרכזי של הנוער הקומוניסטי הפורטוגלי; ואת יאניס קיוקאס חבר הנוער הקומוניסטי היווני, אשר מכהן כחבר הפרלמנט מטעם המפלגה הקומוניסטית היוונית. חבר נוסף במשלחת, נציג הנוער הקומוניסטי הצרפתי, עוכב במשך שעות בשדה התעופה בפריס בידי מאבטחים של אל על, ולבסוף לא הורשה לעלות לטיסה. העילה – חותמת לבנונית בדרכונו. אגב, גם ויירה עוכב בנתב"ג במשך ארבע שעות בשל חותמות של סוריה ולבנון. הוא יצא מנתב"ג רק לאחר התערבות הקונסוליה הפורטוגלית ואיומים של פעילי בנק"י לפנות לתקשורת.
במהלך ביקורה בת"א–יפו, נפגשה המשלחת עם חברי הוועדה העממית של יפו ולמדה על מצב הדיור ומצבה של האוכלוסייה הערבית במקום, וסיירה בשכונת עג'מי. בהמשך נערכה פגישה בין המשלחת לנציגה מעמותת גישה, מרכז השמירה על הזכות לנוע, בה שוחחו על העדר חופש התנועה ברצועת עזה. חברי המשלחת בחרו לצאת יחד עם סניף בנק"י להפגין מול משרד הביטחון נגד המצור על הרצועה. במהלך שיחה עם חברי בנק"י בתל-אביב, התעניינו מאוד חברי המשלחת בניסיון של "עיר לכולנו" בבחירות לעיריית ת"א– יפו.

המשלחת ביקרה ברמאללה ובבית לחם והייתה אורחת מפלגת העם הפלסטיני. במהלך הביקור בגדה, סיירה המשלחת לאורך תוואי גדר ההפרדה ולמדה את בעיות הכפרים הפלסטיניים, שאדמתם סופחה להתנחלויות.