מתחדש המאבק נגד הבנייה בחוף הכרמל בחיפה

עשר שנים לאחר בניית שניים ממגדלי חוף הכרמל, שמהווים את אחד הפרוייקטים הבוטים והמכוערים ביותר לאורך קו החוף הישראלי, החברה להגנת הטבע פותחת במאבק ציבורי נגד בניית ארבעה רבי קומות נוספים בחוף הדרומי של חיפה. קידום הפרויקט יגרום להמשך הפגיעה הקשה באחד הנכסים החשובים והיקרים ביותר לציבור – חוף הים

לאחרונה נודע כי היזמים, חברת דלק נדל"ן, ועיריית חיפה מעוניינים להמשיך ולקדם את הקמת ארבעת המגדלים הנוספים בפרויקט מגדלי חוף הכרמל במהירות האפשרית. משמעות הבנייה: פגיעה סביבתית ונופית אדירה ורמיסת זכות הציבור לחוף פתוח – והכל לטובת עסקת נדל"ן

לדברי שי כהן, מנהל סניף חיפה של החברה להגנת הטבע, "הפקרתו של חוף הים של חיפה לכרישי נדל"ן לא תעבור בשתיקה. זכותו של הציבור לחוף פתוח ולנוף טבעי היא זכות בסיסית שאסור לוותר עליה. אנו אומרים לא לתכנית ההזויה של ייבוש הים ובניית מפלצות בטון נוספות לצד אלו שכבר קיימות במקום, ומזכירות לתושבי העיר והמדינה יום-יום שיוזמות נדל"ן אשר פוגעות בזכויות הציבור ובערכי הסביבה – סופן בכייה לדורות".

תכנית מגדלי חוף הכרמל שהתקבלה בשנת 1978, כללה שישה רבי קומות על רצועת חוף הכרמל. בית המשפט עצר בשנות התשעים  את הבנייה, אולם עד היום לא בוטלו זכויות הבנייה שלא מומשו –  בהיקף עשרות אלפי מ"ר. פסק הדין שעצר את הבנייה בשנות התשעים הותיר, באופן פרדוקסאלי, אפשרות לממש את הזכויות. כאמור, היזמים בגיבוי עיריית חיפה מכינים בימים אלו תכנית לייבוש הים המאסיבי שיאפשר את הבנייה.

כבר היום מתנוססים מגדלי חוף כרמל כדגל השחור של הפיתוח לאורך החופים. אין לנו מקום בחוף לעוד ארבעה מגדלים מכוערים. הכוונה לממש את זכויות הבנייה במתחם היא הזויה ומנותקת מהמציאות הנוכחית.

 

לפרטים נוספים על המאבק ולחתימה על עצומה נגד הבנייה בחוף הדרומי של חיפה:

 

http://www.teva.org.il/?CategoryID=186&ArticleID=3356&Page=1