משרד התיירות מעניק למעסיקים 450 מיליון שקל וסיוע אפסי לעובדים ולמורי דרך

משרד התיירות פרסם היום (שלישי) נוהל סיוע נוסף למעסיקים בענף שנפגעו במחצית השנייה של שנת 2021 כתוצאה מסגירת השמיים בשל התפשטות נגיף הקורונה וזן האומיקרון, בסך כולל של 150 מיליון שקל. הסיוע הנוכחי מגיע לאחר 300 מיליון שקל שחולקו במתווה הקודם בשלוש פעימות. הוא ניתן כחלק מהסכם של התאחדות המלונות עם משרד האוצר, שנחתם לאחר משא ומתן ממושך, כל זאת כאשר שאר עובדי התיירות הנכנסת לא קיבלו כל פיצוי על תקופה זו.

מורי דרך מפגינים בירושלים, פברואר 2022 (צילום: מורשת דרך)

 

"זהו חבל הצלה שנועד לסייע להתאוששות רוב מלונות התיירות הנכנסת", אמר נשיא התאחדות המלונות ולשעבר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, "המלונות הללו נפגעו אנושות בשנתיים האחרונות כתוצאה מסגירת השמים".

אך מורי הדרך ועובדים נוספים בענף התיירות לא קיבלו כל סיוע הנוכחית ורבים נותרו ללא פרנסה. "הממשלה שמנעה מאיתנו פרנסה שוב לא לוקחת אחריות" נמסר מעמותת "מורשת דרך" המאגדת מורי דרך לתיירות, "חבל שממשלת ישראל, וביחוד משרד האוצר והתיירות לא מבינים שבהחלטותיהם עצמם הם פגעו בתשתית תיירותית חיונית של מורי הדרך". "לא הקורונה סגרה את השמיים והשביתה את התיירות, אלא הממשלה – והיא עד היום לא לוקחת אחריות על הפגיעה במורי הדרך ובאינספור עובדים ועסקים נוספים בענף. נמשיך במאבק על הפיצויים המגיעים לנו", הדגישו.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/109141