משפחתה של שירין אבו עאקלה וארגוני עיתונאים הגישו תלונה בבית הדין הבינלאומי בהאג

הפדרציה הבינלאומית של העיתונאים, איגוד העיתונאים הפלסטינים ומשפחתה של העיתונאית הפלסטינית שירין אבו עאקלה מרשת "אל-ג'זירה", שנהרגה בג'נין מאש חיילי הכיבוש ב-11 במאי, הגישו תלונה לבית הדין הבינלאומי בהאג.

התלונה הוגשה ביום רביעי בדרישה לפתוח בחקירת נסיבות מותה ועל כך מסר אתר המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) בשפה האנגלית. "היקף הראיות במקרה הוא עצום. עברו ארבעה חודשים מאז שירין נהרגה ומשפחתנו אינה יכולה לחכות אפילו יום נוסף כדי לזכות בצדק", נכתב בפנייה. בני המשפחה הוסיפו כי ישראל אינה יכולה לחקור את עצמה וכי "לארה"ב יש מחויבות לחקור ולנקוט צעדים משמעותיים", מפני שאבו עאקלה היתה אזרחית אמריקאית.

צילום מהתחקיר המשותף של ארגון זכויות האדם הפלסטיני אל-חק ושל המכון לארכיטקטורה פורנזית של אוניברסיטת גולדסמית בלונדון ובו מיקומם של חיילי הכיבוש וקבוצת העיתונאים הפלסטינים, ובהם שירין אבו עאקלה

 

במסיבת עיתונאים שנערכה בהאג, מסר אחיה של שירין, אנטון אבו עאקלה, כי מדובר בצעד ראשון במסלול הארוך שהמשפחה החלה בו כדי להשיג צדק לאחותו וכן לעיתונאים אחרים שהיו בזירה ונפגעו, בהם עלי אסמודי, אף הוא עיתונאי ב"אל ג'זירה". "אנחנו יודעים שיהיה מאבק ארוך אבל נפעל למען השגת האמת והצדק לא רק לשירין, אלא לכל בני העם הפלסטיני", אמר.

יצוין שלתלונה לבית הדין הבינלאומי צורף תחקיר משותף של ארגון זכויות האדם הפלסטיני אל-חק, שנסגר לפני מספר שבועות בצו שר הביטחון, ושל המכון לארכיטקטורה פורנזית של אוניברסיטת גולדסמית בלונדון. התחקיר — המסתמך על ניתוח מידע חזותי וקולי, צילומי רחפנים וכן תיעוד חדש ממצלמות רשת "אל־ג'זירה" — קובע כי חייל צה"ל ירה באופן מכוון באבו עאקלה. עוד עולה מהתחקיר כי הירי לכיוונה של העיתונאית נמשך אחרי שנפגעה בראשה, והדבר הקשה על עמיתיה לנסות ולהגיש לה טיפול רפואי.

 

לעיון בדו"ח המכון לארכיטקטורה פורנזית (באנגלית):

https://forensic-architecture.org/investigation/shireen-abu-akleh-the-targeted-killing-of-a-journalist

עוד בנושא:  

חד"ש דורשת להעמיד לדין את האחראים למותה של אבו עאקלה; צעיר נורה בעת שתיעד פשיטה בג'נין