משמרת תמיכה בשלושה סרבני כיבוש מול כלא 10 הצבאי שליד תל מונד

משמרת תמיכה בשלושה סרבני כיבוש מול כלא 10 הצבאי שליד תל מונד תתקיים הבוקר (שבת) בשעה 11:00. המחאה היא יוזמה משותפת של תנועת יש גבול ורשת מסרבות שמסרו "למול שינויי משטר, מחיקת הפרדת הרשויות והמשך הדיכוי והאפרטהייד בשטחים הפלסטינים הכבושים, אנו מזמינים אותך לתמוך באלה שנכלאו בשל התנגדותם להמשך הכיבוש".

שלושה סרבנים הכיבוש הם: אביתר משה רובין, נכלא בפעם החמישית ל-30 ימים (נשפט ל-125 יום); נוה שבתאי-לוין, נכלא בפעם החמישית ל-45 ימים (נשפט ל-77 יום) ושחר שורץ, נכלא בפעם השישית ל-20 ימים (נשפט ל-130 יום). סרבנית רביעית, עינת גרליץ, שהייתה כלואה עמם שוחררה לפני כשבועיים לאחר 87 ימי כליאה מצטברים.

עם שחרורה, אמרה גרליץ לפעילת מסרבות: "אני גאה להמשיך דורות של סרבנים וסרבניות שלא מפחדות לערער על המוסכמות הישראליות ומסתכלות למציאות האכזרית של הכיבוש בעיניים אנושיות. המציאות זועקת לכולנו לקחת חלק בשיתוף פעולה יהודי-פלסטיני ליצירת מציאות משותפת של שוויון ושלום. אני קוראת לבני ובנות גילי לשאול שאלות ולא לפחד לערער על המובן מאליו. אמנם אני משוחררת, אבל חברי הסרבנים – שחר, אביתר ונוה עוד נכלאים שוב ושוב ואני קוראת לשחרר גם אותם".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115477