משמרת מחאה וכינוס בכפר יאסיף: נפתחו האירועים לציון יום האישה הבינלאומי

האירועים לציון יום האישה הבינלאומי נפתחו אתמול (שבת) בכפר יאסיף שבגליל ביוזמת תנועת נשים דמוקרטיות בישראל – תנד"י. בשעה 15:30, בכניסה המערבית ליישוב נערכה משמרת מחאה נגד היוקר והמדיניות הניאו-ליברלית של ממשלת הימין. בשעה 16:00, במרכז התרבות נערך כנס חגיגי לציון ה-8 במרס בהשתתפות עו"ד שאדי שווירי, ראש המועצה המקומית; ד"ר סארה מחאמיד שווירי, חברת מזכירות תנד"י;  דוריאל לונקה, פעילה בסניפי מק"י ובנק"י בתל-אביב וברכת של נשות הגולן שתחת כיבוש ישראלי.

מפגינות בכניסה לכפר יאסיף, אתמול, נגד יוקר המחיה ולציון יום האישה הבינלאומי (צילום: זו הדרך)

 

נרדין חורי ארמלי, יועצת לכלכלת שוחחה בכנס על השפעת היוקר על מצבן הכלכלי של הנשים. עוד הופיעו להקת המחול בהדרכת ראבעה מורקוס והזמרת מאריא מסרי בליווי המוסיקאי זיוואר בהלול. יצוין שמאות לקחו חלק באירוע שנערך במרכז התרבות ובהם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) ויו"ר חד"ש, ח"כ לשעבר ד"ר עפו אגבריה.

כמו כן, שני אירועים לציון יום האישה הבינלאומי יתקיימו השבוע בתל-אביב. ביום שלישי 8 במארס, בשעה 11:45 תתקיים מול בניין גילמן באוניברסיטת תל אביב הפגנת תמיכה במאבקן של עובדות הניקיון, ביוזמת "כוח לעובדים" ותא הסטודנטים של חד"ש. נמסר כי המפגינים יידרשו שכר של 40 שקל לשעה והעסקתן הישירה של עובדות הניקיון.

ביום חמישי בקרוב, 10 במארס, בשעה 19:00 במועדון הגדה השמאלית – אחד העם 70, במרכז העיר יתקיים אירוע נוסף ביוזמת חד"ש ומק"י תל-אביב על ההיסטוריה של יום האישה. בהזמנה לאירוע נכתב "רוצות ללמוד עוד על ההיסטוריה המהפכנית של יום האישה בעולם ובישראל? חד"ש ומק"י תל אביב מזמינות אתכן ואתכם לערב שיחה ודיון על ההיסטוריה של יום האישה, ועל המאבקים הפמיניסטיים לאורך המאה העשרים ששינו את פני ההיסטוריה.  נדבר על השינוי שמנסה הממסד לחולל באופיו של יום האישה. נשוחח על פמיניזם, מאבקים ומהפכות בערב שמוקדש כולו ליום האישה מזווית היסטורית-ביקורתית".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/111046