משמרת מול שגרירות אוסטרליה בת"א בקריאה שתכיר במדינת פלסטין

משמרת תתקיים ביום שישי הקרוב (22.7) בשעה 11:00 מול שגרירות אוסטרליה בישראל ברחוב יהודה הלוי 23 תל אביב, ובדרישה להכרה בעצמאות פלסטין. מקבוצת הפעילים "מדינת פלסטין עכשיו", נמסר שניצחונה של מפלגת הלייבור בבחירות האחרונות באוסטרליה ומינויו של אנתוני אלבניזי לראשות הממשלה עוררה תקוות בקרב פלסטינים וישראלים השואפים לסיום הכיבוש ולהקמה של מדינת פלסטין עצמאית בצד ישראל".

הפגנת סולידריות עם העם הפלסטיני בעיר מלבורן, אוסטרליה, מאי 2021 (צילום: גרין לפט)

 

יצוין שהלייבור ולאבניזי הצהירו, גם במהלך מערכת הבחירות, לא אחת על התנגדות לכיבוש ועל הצורך להכיר במדינה פלסטינית עצמאית. "לצערנו באתר משרד החוץ האוסטרלי, בפרק על השטחים הפלסטיניים הכבושים עדיין כתוב אוסטרליה אינה מכירה במדינת פלסטין, אבל מחויבת לפתרון שתי המדינות. האם הדבר אפשרי?", מסרו עוד.

"אנו סבורים שגישה זו היא שמונעת את הקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית ומנציחה את הכיבוש. טמונה בה התפיסה שהגדרה עצמית לאומית תלויה בהסכמת הכובש.
עד עתה ראינו כיצד משא ומתן "בלא תנאים מוקדמים" מחזק את תומכי הכיבוש בישראל ומאפשר להם להנציח את ממשל הכיבוש עד אין קץ, ובתוכו כל הפשעים והפרת הזכויות הפרטיות והלאומיות – הריסות בתים, התנחלויות, גזל קרקעות, ירי במפגינים, מעצרים ללא משפט ואף הוצאות להורג בלא משפט. עד עתה הכירו בפלסטין 157 מדינות בעולם, אך דווקא מדינות הגוש המערבי שבהן ישראל תלויה נמנעות מלעשות כן", הוסיפו.

"לנוכח חילופי הממשל באוסטרליה, אנו מקווים שאוסטרליה – תשבור את גל האטימות והאדישות של מדינות המערב ותכיר חד צדדית במדינת פלסטין. אנו סבורים שמהלך זה עשוי להוות תקדים שיקל על ממשלות נוספות, גם באירופה ובצפון אמריקה, לעשות מהלך דומה, ולעודד משא ומתן ממשי לשלום ולא "משא ומתן" מדומה שמאפשר לכובש להמשיך בכיבוש עד אין קץ", הדגישו.

 

העמדה האוסטרלית הרשמית בנוגע לכיבוש השטחים בידי ישראל (באנגלית):

https://www.dfat.gov.au/geo/palestinian-territories

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/112932