משטרת רוסיה עצרה 1,388 אזרחים שמחו במוסקבה נגד משטרו של פוטין

משטרת רוסיה עצרה אתמול אחה"צ (שבת) ועד לשעות בבוקר המוקדמות 1,388 מפגינים, ממתנגדי משטרו של הנשיא ולדימיר פוטין. כך מסרו הבוקר פעילי אופוזיציה במוסקה. אלפי בני אדם ניסו להפגין אתמול במרכז מוסקבה במסגרת מחאה שקיימה האופוזיציה. אך המשטרה מנעה זאת. המפגינים מחו נגד הרחקתם של המועמדים בבחירות המקומיות בבירה שאינם נמנים עם תומרי פוטין. כלי התקשורת דיווחו כי ההפגנה הוכרזה כבלתי חוקית וכי העצורים הועלו לאוטובוסים משטרתיים ולעשרות זינזאנות שאורגנו מבעוד מועד.

מפגינים דרשו מהרשויות לבטל את האיסור על מועמדים מהאופוזיציה לרוץ בבחירות למועצת העיר מוסקבה, שייערכו ב-8 בספטמבר. אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה ברוסיה, נעצר ביום רביעי ונשלח ל-30 יום בכלא, לאחר שקרא לקיום ההפגנה.

לטענת הרשויות, המועמדים מהאופוזיציה לא הצליחו לאסוף מספיק חתימות מהימנות כדי לאשר את ריצתם בבחירות המקומיות, אך באופוזיציה דוחים את הטענה הזו. כמו כן, לקראת ההפגנה, ערכה משטרת רוסיה מעצרי מנע רבים.

עצורים בהפגנה אתמול, כפי שצולמו מתוך זינזאנה, בדרכם לתאי המעצר (צילום: ולדימיר לוין)

הקריאות "רוסיה בלי פוטין" ו"פוטין תתפטר" נשמעו במרכז מוסקבה, בעוד שכוחות השיטור השתמשו בכוח רב כדי להדוף את המפגינים ולעצור אותם בהמוניהם. לפחות שני משתתפים, גבר ואישה, נפצעו כפי בצורה קשה בראשם במהלך העימותים.

כמה מהעצורים בהפגנה נראו כעוברי אורח חפים. אחד מאותם עצורים, אלכסנדר לאטישב, בן 45, אמר שהוא הגיע למוסקבה ממחוז ולדימיר הסמוך לפגישת עסקים, כאשר המשטרה עצרה אותו באופן שרירותי. "רק ישבתי על הספסל", הוא אמר לרויטרס מתוך כלי רכב משטרתי. כמו כן, עשרות עצורים שידרו ב"שידור חי" את דברי פעילי האופוזיציה מתוך זינזאנות של משטרת מוסקבה בדרכם לתאי המעצר.