משטרת בריטניה מתכוננת לדיכוי מחאות המוניות בעקבות המשבר קפיטליסטי

 

המשטרה בבריטניה מתכוננת לקיץ של מהומות, מחשש שקורבנות המשבר הקפיטליסטי יצאו בהמוניהם לרחובות כדי להפגין נגד המוסדות הפיננסיים והממשלה. האחראי על הסדר הציבורי במשטרה הבריטית דיוויד הארטשורן העלה את האפשרות של חזרה על מראות המחאה של שנות ה-80, והזהיר כי אנשים שיאבדו את עבודתם, ביתם או חסכונותיהם יהפכו ל"חיילים" פוטנציאלים בגל מחאה אלים.

הארטשורן אמר לעיתון הבריטי "גרדיאן", כי עובדים בשכבות הביניים, שמעולם לא עלה בדעתם להצטרף להפגנות, שוקלים כעת לנתב את זעמם למחאות שצפויות להיערך השנה. לדבריו, הבנקים, בעיקר כאלו שמשלמים בונוסים גבוהים למנהלים, למרות שהם מקבלים מימון של מיליארדים מכספי משלמי המיסים, הפכו למטרה, וכך גם חברות פיננסיות נוספות בלונדון, המואשמות באחריות למשבר. לדבריו, תיתכן יצירת קואליציה חזקה, שתכלול את עובדי שכבות הביניים, תנועות שמאל הרדיקלי, וארגונים סביבתיים.

המידע מגיע על רקע מחאות אלימות שפרצו ברחבי אירופה בעקבות המשבר. בשבועות האחרונים חוואים ביוון חסמו כבישים במחאה על הנפילה במחירי היבול, יותר משני מיליון עובדים בצרפת הצטרפו למפגינים בקריאה להגן על עבודותיהם ומשכורותיהם ובאיסלנד התנגשו המפגינים עם המשטרה. בבריטניה החלו צעדים ארגוניים בשורה של ענפים.