שרה קירש משוררת מזרח גרמנית זוכת פרסים נולדה היום לפני שמונים ושמונה שנים

שרה קירש (נולדה בשם אינגריד ברנשטיין) משוררת וסופרת מזרח גרמנית ביקורתית נולדה ב-16 באפריל 1935 במדינת תורינגה, קירש שינתה את שמה לשרה מאינגריד במחאה על האנטישמיות של אביה שעבד כטכנאי תקשורת. כשהייתה בת 10, העיר בה גרו, הלברשדט הופצצה מן האוויר ונהרסה עד היסוד.

כשהייתה בת 14 החלה לכתוב שירה אותה העמיקה עם היכורתה את ריינר קירש סטודנט לפילוסופיה והיסטוריה שלמד באוני' ינה ועמו היא התחתנתה, קירש גורש משורות המפלגה הסוציאליסטית המאוחדת בשל עניינו בפילוסוף "השנוי במחלוקת" ארנסט בלוך שהיה מרקסיסט.

קירש הייתה חברה באיגוד הכותבים המזרח גרמנים על אף שהביעה בשיריה ביקורת מעודנת על העדר חופש אומנותי וחופש אינדיבודאלי, ב-1977 עזבה את הרפובליקה המזרח גרמנית ועברה לגור בצפון גרמניה במדינת שלזוויג – הולשטיין לאחר שחתמה על מכתב תמיכה במשורר וולף בירמן שהיה מבקר ידוע של הרפובליקה המזרח גרמנית. באותה מידה, קירש הייתה מבקרת חריפה של המערב הקפיטליסטי.

ב-1989 הוגדרה כמשוררת החשובה בדורה, שיריה כללו לראשונה ביקורת על הסללה מגדרית, על תפקידים מגדריים בתוך המשפחה והחברה וסגנונה הלירי והמבנה הלשוני של שיריה זכו לשבחים על ידי מבקרים. קירש זכתה בפרסים מהרפובליקה המזרח גרמנית ב-1973 ו-1976. קירש נפטרה ב-5 במאי 2013