משבר הקורונה: ועד עובדי הרכבת דורש לסגור את תחנת נתב"ג

ועד עובדי רכבת ישראל פנה היום (שני) להנהלת הרכבת ולשר התחבורה בממשלת המעבר, בצלאל סמוטריץ', בדרישה להפעיל אמצעי אכיפה כלפי נוסעים שעולים לרכבת בתחנת נתב"ג או לסגור את התחנה לאלתר. זאת, למען שמירה על בריאותם של הנוסעים והעובדים ברכבת. הוועד מסר כי הנסיעה ברכבת של השבים מחו"ל מסכן עשרות עובדי רכבת ואלפי נוסעים. יו"ר הוועד גילה אדרעי ביקשה שיפורסמו הוראות לציבור הנוסעים ברכבת, בדומה לאלו שפורסמו מוקדם יותר לנוסעי האוטובוסים.

רכבת לנתב"ג (צילום: רכבת ישראל)

בגלל המשך התפשטות נגיף הקורונה, משרד התחבורה פרסם היום נהלים חדשים לנסיעה בתחבורה הציבורית. בין היתר ייאסר על נוסעים לשבת בקרבת הנהג וייאסר על הסעת נוסעים בעמידה בתחבורה הבין עירונית. בהודעת משרד התחבורה שנמסרה במכתב ששלח מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף נטען, כי במטרה לנסות ולצמצם את המגע בין נהגי האוטובוס לנוסעים – הוחלט ששורת המושבים הראשונה מאחורי הנהג יישארו פנויים ואיש לא יישב עליהם. בנוסף, לכל הנהגים יחולקו תכשירי חיטוי על מנת לשמור על ההיגיינה האישית שלהם לאחר שהם באים במגע עם אנשים רבים.

על פי הוראה נוספת, במטרה למנוע צפיפות וקרבה מסוכנת בין הנוסעים, אוטובוסים בין עירוניים לא יורשו להסיע נוסעים בעמידה. אוטובוסים עירוניים יוכלו להסיע נוסעים בעמידה, אך החל משורת המושבים השנייה – זאת במטרה לצמצם ככל הניתן את המגע בין הנוסעים לנהג. הוראה זו מעוררת ביקורת על ידי נהגי התחבורה הציבורית. בערים רבות, בייחוד בשעות העבודה ישנם קווים מלאי נוסעים אפס מקום, בעמידה ובישיבה, בשל המחסור באוטובוסים. הסיכוי שניתן יהיה לאכוף את ההוראה הוא אפסי, זהו גם מצבה של הרכבת הקלה בירושלים.