משבר הקורונה: במטרופולין נחתם הסכם המסדיר את תנאי העבודה של הנהגים

בעקבות משבר הקורונה והשינויים עמם מתמודדים הנהגים בחברת מטרופולין, נחתם אתמול (שני) הסכם קיבוצי מיוחד שמסדיר את תנאי העסקתם של נהגי החברה אשר מרחק הנסיעה מביתם לחניון אליו אמורים להתייצב עולה על 80 ק"מ. ההסכם, שתוקפו עד יולי 2023, נחתם בין איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, הנהלת מטרופולין וועד העובדים.

נהג המועסק בחברת מטרופולין (צילום: מטרופולין)

בין עיקרי ההסכם: עבור עבודה במוצאי שבת ישולם תשלום אשר לא יפחת מחמש שעות עבודה. נהג מרוחק אשר הגיע לעבודה ועבד את כל הימים באמצע השבוע (א'-ה') ובנוסף עבד לפחות שני ימי שישי או מוצ"ש במהלך אותו החודש, יקבל שכר עידוד עבור כל יום עבודה. נהג מרוחק אשר החסיר עד יומיים עבודה באמצע השבוע ובנוסף עבד לפחות שני ימי שישי או מוצ"ש במהלך החודש, יקבל תשלום פרמיה יומית מוגדלת בגין התייצבות לעבודה.

נהג מרוחק אשר החסיר מעל יומיים עבודה באמצע השבוע או לא ביצע עבודה ביום שישי או מוצ"ש, יקבל תשלום פרמיה יומית מוגדלת עבור עבודתו בימי חול. נהג אשר עבד בימי שישי/מוצ"ש/ערב חג/מוצאי חג, יקבל  שכר עידוד עבור עבודתו בימים אלו. בנוסף, נהג אשר יעבוד 16 פיצולים של מעל שעתיים יקבל שכר עידוד עבור כל יום עבודה בפיצול.