משבר האקלים: פעילי הסביבה הפגינו בהרצליה מול משרדי החברה האמריקאית שברון

עשרות פעילי סביבה חסמו הבוקר (רביעי) את הכניסה למשרדים בהרצליה תאגיד האנרגיה הרב-לאומי האמריקאי שברון, הפועל ב-180 מדינות, במחאה על תרומת החברה למשבר האקלים .הפעילים לבשו חולצות בהן נכתב: "אל תשרפו לנו את העתיד" ו"מעטים מרוויחים – כולנו מפסידים".

הפעילים ריססו את חלונות בניין המשרדים עם מטפי כיבוי אש. וקראו לשברון "לא לשרוף לנו את העתיד" והוסיפו קריאות בנוסח "שברון שיקרו, יערות נשרפו", "ישראל דורשת אנרגיה מתחדשת", ו"הגיע זמן ומהר מהגז להיגמל". עוד הניפו בכרזה בה נכתב "משבר האקלים כבר כאן". שוטרים שהגיעו למקום עצרו פעילה בתנועה "המרד בהכחדה".

"משבר האקלים כבר כאן", פעילים מפגינים הבוקר מול משרדי שברון בהרצליה (צילום: המרד בהכחדה)

 

מתנועת "המרד בהכחדה" נמסר כי מחצית מפליטות המתאן האנושיות, גז חממה עוצמתי פי עשרות מונים מפחמן דו חמצני, מגיעות לאטמוספירה משרשראות הייצור המטונפות של הדלקים הפוסלים. "על פי מידע לווייני חדש, נמצא פער אדיר בין דיווחי פליטות המתאן של חברת שברון, תאגיד האנרגיה הענק שמשרד האנרגיה פרש לפניו שטיח אדום כל הדרך אל הים של כולנו, ובין פליטות המתאן שלו שאשכרה מגיעות לאטמוספירה שלנו. למעשה, הפער כה גדול עד ששברון נמצאת במקום האחרון יחד עם חברת של, מבין 15 תאגידי אנרגיה. השטן בהתגלמותו", הוסיפו.

עוד הדגישו ש"שברון הפיקה עד כה, כמות אדירה של דלקי מאובנים שהוסיפו יותר מ-43 מיליארד טונות של גזי חממה לאטמוספירה מאז 1965. לישראל היא נכנסה רק ביולי 2020 וחודשים בודדים לאחר מכן חטפה קנסות על פליטת יתר וזיהום הים בגובה 7 מיליון שקל. את כוחה הרבה היא מנצלת גם בארה"ב כדי לאיים ולהשתיק פעילים המתנגדים לה, בעוד היא מסרבת להכיר ולקחת אחריות על אסונות אקולוגיים להם היא גרמה".  "משרד האנרגיה הפושע ממשיך לקדם מהלך לפתיחת הים לעוד עשרות אסדות קידוח בעבור ייצוא גז רגע לפני שמורידים את השלטר העולמי, אבל קמפיין ההטעיה שלהם לא עובד על אף אחד – הגז צריך להישאר באדמה ושברון צריכה ללכת הביתה", נמסר עוד.

 

סרטון – פעילים מפגינים הבוקר מול משרדי שברון בהרצליה:

https://www.facebook.com/MegamaYeruka/videos/184807173718273