מרצי הסגל הזוטר במכללות הציבוריות השובתים הפגינו מול ביתו של השר אלקין ובמכללת ספיר

עשרות מרצים מכל הסגלים הפגינו הבוקר (רביעי) בקמפוס מכללת ספיר שבשדרות במסגרת שביתת הסגל הזוטר ב-11 מכללות ציבוריות שנכנסה ביום ראשון האחרון לשבוע הרביעי. יצוין שבספיר, הארגון מאגד את כלל המרצים – ללא הבדל מעמד אקדמי.

כמו כן, עשרות מרצות ומרצים הפגינו אתמול מול ביתו של השר להשכלה גבוהה זאב אלקין, בגבעת זאב בשטחים הפלסטינים הכבושים. זאת, במסגרת השביתה. השובתים, המאוגדים בארגון כוח לעובדים, מסרו שהמשא ומתן עם משרד האוצר וראשי המכללות שהחל לפני כשלוש שנים עדיין רחוק מלהסתיים. המפגינים קראו לשר אלקין להתערב במשבר במשא ומתן בין איגוד הסגל האקדמי, משרד האוצר וראשי המכללות, שבגללו לא נפתחה שנת הלימודים האקדמית במכללות ציבוריות.

אתמול גם נערך הדיון ראשון בוועדת המשנה להשכלה הגבוהה בעניין המשבר במכללות הציבוריות. יו"ר הוועדה, ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת), אמר בפתח הדיון כי המשא ומתן עם משרד האוצר תקוע בשל הדרישה מהמרצים להחזיר כסף שכבר קיבלו.

"במשך שנים מפלים את המרצים הללו, ועכשיו רוצים גם לדרוש מהם את חריגות השכר. זה לעג לרש. אנחנו מדברים על שישה מיליון שקלים שמשרד האוצר לא מוכן לספוג בשביל המרצים. על זה מתווכחים? על זה מונעים מהסטודנטים ללמוד? על תנאים בסיסיים שצריכים להיות למרצים האלה?", תהה כסיף. "הם אפילו הסכימו לרדת בשכר שלהם, ולזה לא מוצאים פתרון? רק אתמול פורסם שניתנה תוכנית סיוע לסטודנטים בסך 800 מיליון שקל, אבל שישה מיליון לטובת המרצים לא יכולים לתת? הפגיעה במרצים זו פגיעה באקדמיה, וסיום השביתה שלהם צריך להיות אינטרס של כל המערכת".

מכוח לעובדים נמסר ש"למרות הזמן הקצר שהוקצה לנו, הצלחנו להביא לכדי ביטוי את העמדות שונות. לצערי, העמדה בה דבקים משרד האוצר, משרד ההשכלה הגבוהה וועד ראשי המכללות (ור"מ) מונעת פתרון הוגן לשביתה ובכך רק מאריכה אותה".

מרצי הסגל הזוטר השובתים מפגינים, בשעות הצהריים, מול בניין משרדי הממשלה בצומת עזריאלי בתל-אביב (צילום: כוח לעובדים)

 

הוועדה קיבלה פה אחד ההחלטה לקרוא לשר אלקין להתערב אישית במו"מ ולהביאו לכדי פתרון שיטיב עם המרצים. "הדגשנו שוב ושוב כי האינטרסים של המרצים השובתים הם האינטרסים גם של הסטודנטים ושל האקדמיה בכלל. המכללות הציבוריות הן הדרך העיקרית של השכבות המוחלשות להגיע להשכלה גבוהה, ועלינו לטפח אותן ולא לפגוע בעובדיהן. דרשנו מהצדדים להגיע לכדי פתרון בתוך שבועיים", הדגיש ח"כ כסיף.

ביום שני, כמאה מרצי הסגל הזוטר הפגינו בצהריים בצומת עזריאלי בתל-אביב. שביתתם נכנסה אתמול לשבוע הרביעי. לקראת ההפגנה מסרו המרצים, המאוגדים בכוח לעובדים: "ועד ראשי המכללות, המועצה להשכלה גבוהה, משרד האוצר – הגיע הזמן להתעורר כי הסמסטר בסכנה!".

 

סרטון – מרצי מכללת ספיר מפגינים ומביעים תמיכה בשביתה:

https://www.facebook.com/697912923/videos/pcb.10157189116627924/10157189116387924

 

על הסגל הזוטר והמאבקים בהשכלה הגבוהה, בגיליון 43 של "זו הדרך" (עמ' 1 ו-7):

https://zoha.org.il/wp-content/uploads/2020/11/G43_2020.pdf

 

עוד על הסולידריות עם מאבק הסגל הזוטר, בגיליון 42 של "זו הדרך" (עמ' 5):

https://zoha.org.il/wp-content/uploads/2020/10/G42_2020.pdf

 

על המאבקים במוסדות להשכלה גבוהה, בגיליון 41 של "זו הדרך" (עמ' 7):

https://zoha.org.il/wp-content/uploads/2020/10/G41_2020.pdf

 

עוד על מאבק הסגל הזוטר, בגיליון "זו הדרך" 39 (עמ' 10):

https://zoha.org.il/wp-content/uploads/2020/10/G40_2020.pdf