מרצים וסטודנטים הפגינו באונ' תל-אביב נגד הקיצוץ במדעי הרוח ופיטורי עמיתי הוראה

כ-100 סטודנטים, סטודנטיות, סגלי הוראה ועמיתי הוראה הפגינו הבוקר (ראשון) בבניין גילמן באוניברסיטת תל-אביב כדי למחות נגד תוכנית קיצוצים ופיטורים בפקולטת מדעי הרוח מצד הנהלת האוניברסיטה, בעקבותיה יפוטרו מרצים רבים. בהפגנה השתתפו גם נציגי כוח לעובדים ופעילי תאי הסטודנטים של חד"ש ועומדים ביחד.

מפגינים נגד פיטורים, הבוקר, בבניין גילמן באוניברסיטת תל-אביב (צילום: זו הדרך)

 

מרצה ותיק בתכנית הרב תחומית במדעי הרוח, ד"ר רונן צדקה, אמר במחאה: "אנחנו עובדים פה שנים, אנחנו בשר מבשרה של הפקולטה הזו. אבל מתעקשים לקצץ במדעי הרוח. והשאלה הנשאלת היא: איזה סטודנטים ילמדו בפקולטה מקוצצת?" צדקה גם שיתף משיחתו הם דיקנית הפקולטה: "יש יותר מידי עמיתי הוראה, יש קורסים שהם הוראות שוליים". צדקה התערם "אנחנו הוראות שוליים?".

אילון טוהר סטודנט להיסטוריה אמר "נכון מדעי הרוח הם לא לימודי הנדסה והם לא יוצרים רווח כלכלי. אמנם אקדמיה בריאה אינה מונעת על ידי שיקולי רווח. המאבק יימשך "כי "בהנהלת הפקולטה מדברים בגלוי על תוכנית לקצץ בקורסים ובתוכניות לימוד כבר בשנת הלימודים הקרובה. חברי וחברות סגל בפקולטה כבר קיבלו הודעות פיטורים וזימונים לשימועים. ברור שזאת רק ההתחלה".

לדברי הארגון עמיתי ההוראה "זה לא מהלך מקומי אלא חלק ממדיניות כוללת של הנהלת האוניברסיטה לקצץ במדעי הרוח ובעמיתי ההוראה. לא צריך להיות פרופסור כדי להבין שקיצוץ בקורסים וצמצום שעות הוראה של מי שנושאים בנטל ההוראה העיקרי בפקולטה הם לא הפתרון הנכון לבעיות של הפקולטה. לא מוותרים על מדעי הרוח! לא לפיטורים במדעי הרוח!".

זוהר אלון

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/111462