מרצים באוניברסיטאות ובמכללות ישבתו כדי להצטרף ליום ההתנגדות לדיקטטורה בחמישי הקרוב

מטה המאבק של האקדמיה קרא הבוקר (שני) לחברי הסגל באוניברסיטאות ובמכללות להצטרף ל"יום ההתנגדות לדיקטטורה" שיתקיים ביום חמישי הקרוב. בהודעה הנשלחה לאלפי מרצים הלוקחים חלק במחאה נגד שלטון הימין נאמר "כפי שהוצהר במפורש, האקדמיה היא אחד היעדים הראשיים של ההפיכה המשטרית ותהיה המטרה המיידית אחרי בתי המשפט". עוד מוחים על מעצרים שרירותיים של סטודנטים ואנשי סגל בהפגנות שנערכו בימים האחרונים ורואים אותם בחומרה.

"ניסיון ההשתלטות הכושל על הספרייה הלאומית מעידים על העתיד העגום הצפוי לאקדמיה הישראלית עם השלמת ההפיכה המשטרית. נאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי שעתיד זה לא יתממש. אנו קוראים לחברי הסגל לשבש את הלימודים באוניברסיטאות ובמכללות ביום ההתנגדות ולסייע לסטודנטים ולסטודנטיות המעוניינים בכך להשתתף בפעולות המחאה. בלי דמוקרטיה אין אקדמיה!", הדגישו.

ארגוני המחאה נגד ההפיכה המשטרית הודיעו כי ביום חמישי הקרוב יערכו "יום התנגדות לדיקטטורה", שיכלול מאות פעולות מחאה ובהן שיבושי תנועה ברחבי הארץ. "ככל שהממשלה תדרוס, אנחנו נתגבר ונשמור על הדמוקרטיה הישראלית", נכתב בהודעת ארגוני המחאה, "נבלום בגופנו ובנפשנו את הרס הדמוקרטיה הישראלית".  כזכור, ביום רביעי האחרון קיימו ארגוני המחאה "יום שיבוש לאומי", במהלכו התקיימו הפגנות רבות, כבישים נחסמו ותנועת הרכבות שובשה. לאורך היום נעצרו 53 אזרחים ולפחות עשרה מפגינים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

 

עוד בנושא:

מפוגרום המתנחלים בחווארה להפגנות ההמוניות והנחושות בנתיבי איילון