מק"י מגנה את נסיעתו לברזיל של נתניהו לטקס ההכתרה של המנהיג הפשיסטי

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) מגנה את נסיעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לברזיל. מלשכות ראש הממשלה, שר החוץ ושר הביטחון, הודיעו כי הוא יצא ב-27 בדצמבר בשעות הערב לברזיל, לטקס ההשבעה של הנשיא הפשיסטי ז'איר בולסונרו. נתניהו צפוי לשוב לישראל ב-2 בינואר.

בין החלטות הישיבה של הוועד המרכזי של מק"י שנערך בשבת בשפרעם נאמר "שנסיעתו של ראש הממשלה לברזיל היא נדבך נוסף לחיפוש האובססיבי אחר ידידים ותומכים בכיבוש השטחים הפלסטינים בקרב מנהיגי הימין הקיצוני ברחבי העולם מדונלד טראמפ בארה"ב, דרך מנהיגים ניאופשיסטים וימנים באוסטריה, פולין, איטליה ועוד; ועד רודריגו דוטרטה בפיליפינים ובולסונרו בברזיל". עוד הביעה מק"י סולידריות עם הכוחות הדמוקרטיים והשמאל במדינה הדרוםאמריקאית.

2018-12-24_200942

"בולסונרו הביתה", כרזה של איגוד המורים של ברזיל

בולסונרו, מנהיג הימין הקיצוני בברזיל שבה פועל לובי נוצריאוונגליסטי חזק, הביע בעבר נכונות להעביר את שגרירות ארצו בישראל לירושלים. עם זאת, באחרונה דיווחו כלי תקשורת במדינה כי הוא נתון ללחצים מצד מדינות ערב. לפיכך, עשוי בולסונרו לבחור להכיר בירושלים כבירת ישראל מבלי להעביר אליה את השגרירות, או להכיר רק בחלקה המערבי של העיר כבירה, כפי שעשתה באחרונה אוסטרליה.

לפי ההערכות, נתניהו מתכוון לנסוע להשבעה, בין היתר, כדי לוודא שהעברת השגרירות תצא לפועל. עד כה העבירו רק ארה"ב וגואטמלה את שגרירויותיהן. פרגוואי, שהודיעה כי תעשה זאת, חזרה בה בהמשך, מה שהוביל למשבר דיפלומטי חריף בינה לבין ישראל.

נתניהו גם הודיע אתמול (ראשון) כי הוא צפוי להיפגש בסוף השבוע עם שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו בברזיל לשיחות בעניין סוריה ואיראן. זאת על רקע הסגת הכוחות האמריקנים מסוריה.