מק"י לקראת ה-1 במאי: 'צו השעה – חזית יהודית ערבית'; הפגנה במרכז נצרת

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) פרסמה קריאה לקראת יום העובד בינלאומי, ה-1 במאי. בקריאה נאמר: ציבור העובדים בישראל הוא יעד למתקפה חריפה מצד בנימין נתניהו, המקים בימים אלה את קואליציית הימין. נוסף לתכנון מהלכים לצמצום את סמכויותיהם של בית המשפט העליון, של המשטרה ושל היועץ המשפטי במטרה למנוע את העמדתו לדין פלילי, מכין נתניהו את דעת הקהל לצעדים שיפגעו קשות ביכולת העובדים להגן על שכרם וזכויותיהם. הצעד הראשון, שיוכנס כנראה להסכם הקואליציוני, יהיה – חקיקתו של "חוק בוררות חובה בשירותים חיוניים", שנועד למנוע מעובדים במגזר הציבורי לנהל מאבק מעמדי לרבות שביתות.

2019-04-26_183240

המפלגה הקומוניסטית הישראלית קוראת ב-1 במאי למערכה רחבה ומלוכדת של העובדים נגד מזימת החקיקה של בוררות חובה, שהיא שלב מסוכן נוסף במאמצי ההון והשלטון לנגוס בעבודה המאורגנת ולרמוס את זכות השביתה המוכרת כיום.

מק"י, שציינה השנה 100 שנה לייסודה, תקדם יחד עם שוחרי שוויון ודמוקרטיה יהודים וערבים, נשים וגברים, את המערכה נגד חברות ההון וממשלת ההון, נגד הפשיזציה ונגד העמקת האיבה הלאומית והגזענות, להגנת הזכויות החברתיות, לסולידריות מעמדית ולשלום צודק בין שני העמים בארץ.

"תכנית המאה", שיפרסם בקרוב ממשל טראמפ, נועדה להעניק גיבוי מלא למדיניות הסיפוחים, המשך המצור והנצחת הכיבוש של ממשלת נתניהו. זו לא תכנית שלום אלא מזימה לחסום את הדרך בפני שלום צודק ויציב ובמרכזו – סיום הכיבוש, פינוי כל ההתנחלויות וכינון מדינה פלסטינית, שבירתה ירושלים המזרחית, בצד ישראל. זוהי תכנית לחיסול השאלה הפלסטינית.

מק"י סולידרית עם המאבקים לחירות של העם הפלסטיני בשטחים הכבושים ושל כל העמים במזרחהתיכון המורדים בעריצות, לרבות בסודאן ובאלג'יריה, ועם המאבקים נגד התוקפנות של האימפריאליזם וסוכניו בסוריה, בתימן ובארצות נוספות.

ב-1 במאי שלוחה ברכתנו לכל חברות וחברי מק"י, לכלל פעילי חד"ש, למעלה מ-193 אלף המצביעים שהודות להתגייסותם יפעלו בכנסת ה-21 שישה חברי סיעת חד"שתע"ל הערביתיהודית.

כל הצלחה של מק"י וחד"ש מחזקת את המערכות המעמדיות, החברתיות והפוליטיות ותורמת למאמצים החיוניים היום יותר מתמיד לבנייתה של חזית יהודיתערבית רחבה נגד הפשיזם.

ב-1 במאי נניף בגאווה את הדגל האדום, דגל המאבק העקבי לשוויון חברתי, לאומי, אזרחי, מגדרי ועדתי, לשלום צודק, לדמוקרטיה להגנת זכויות העובדות והעובדים ולסוציאליזם.

כמו כן מק"י, בנק"י וחד"ש הזמינו להפגנת ה-1 במאי שתתקיים מחר (שבת) בנצרת. ברוח אחדות המאבק נגד הפשיזם, להפגנה הוזמנו להשתתף ועדת המעקב העליונה, מרצ, התנועה האיסלאמית, תע"ל, בל"ד ותנועת בני הכפר. ההפגנה תצא בשעה 10:00 מרחוב תאופיק זייד ותסתיים בעצרת שתיערך בכיכר המעיין, ברחוב פאולוס השישי. הפגנה נוספת צפויה ביום שלישי, 30 באפריל, בשעות הערב בתלאביב.