מק"י וחד"ש על הדיכוי הברוטאלי של המחאה נגד גזל הקרקעות: מנסים להשתיק ציבור שלם

עימותים פרצו היום (חמישי) בין שוטרים למפגינים שמחו על עבודות הייעור של קק"ל על אדמות ערביות-בדואיות. יותר מאלפיים מפגינים מחו אחר הצהריים בסמוך לכביש 31 מול הכפר סעווה ועקב הדיכוי הברוטאלי של המשטרה הכביש נסגר מצומת שוקת עד תל ערד.

כוחות המשטרה הרבים ירו לעבר המפגינים רימוני הלם, כדורי גומי ורימוני גז. יצוין שהמשטרה עשתה שימוש  ברחפן לפיזור גז מדמיע לעבר המפגינים. על פי המשטרה במהלך היום נעצרו 13 מפגינים, בעוד שלושה נוספים הגיעו לבית החולים סורוקה כאשר הם פצועים באורח קל.

המפלגה הקומוניסטית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ושוויון (חד"ש) פרסמו בשעות הערב הודעה גינוי בעקבות מתקפת המשטרה על המפגינים והטילו "על ממשלת בנט-מנצור עבאס את האחריות המלאה לתוקפנות העקובה מדם זו, ביישום פקודות ישירות אשר ניתנו על ידי ממשלת ישראל, בניסיון עלוב להשתיק את ההתקוממות העממית מהנגב, בתגובה למזימות העקירה, החרמת קרקעות והתנכלותן במטרה לגרש את תושבי הנגב."

שוטרים נגד מפגינים, בצהריים, בצומת סעווה בנגב (צילום: אל-אתיחאד)

 

לדברי מק"י וחד"ש "ההתקוממות העממית בנגב אשר אנו עדים לה בחודשים האחרונים בכלל, ובשבועות האחרונים בפרט, מאשרת את הדחייה הגורפת בציבור לתוכניות חיסול אדמות הנגב הערביות, אשר זוכות כעת לתמיכה ישירה מרע"מ המסתתרת תחת מעטה המאפשר שוד וביזת מרבית האדמות הערביות. התוקפנות היום נגד ההפגנה אשר אורגנה בידי ועדת ההיגוי העליונה של ערביי הנגב לא תוכל לבלום את ההתקוממות העממית הזו, בדיוק כשם שהתקפות המשטרה העקובות מדם המתחוללות בימים האחרונים גם הן לא תוכלנה לכך". בהתייחסן לעשרות העצורים שרשמנו בימים האחרונים, נאמר בהודעה המשותפת: "מסע המעצרים המתמשכים וכליאת עשרות מהמוחים אשר אחוז גדול מהם הינם קטינים – ילדים ונוער, גם הם לא הצליחו לבלום את ההתקוממות העממית".

כל חברי הכנסת של חד"ש בסיעת רשימה המשותפת לקחו חלק בעצרת שנערכה היום בצומת סעווה. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה מסר "אני נמצא בנגב עם משפחות שלמות שבאו להיאבק למען הבתים והפרנסה שלהם. שוטרים תוקפים פה בכדורי גומי, רימוני הלם ומכתזיות ומרססת גז מרחפנים. אלימות שמזכירה את האירועים הטראגיים באום אל-חיראן בהובלת ממשלת נתניהו. קשה לתאר את האימה של אזרחים שהמדינה מכריזה עליהם מלחמה". לדברי ח"כ עאידה תומא-סלימאן האופן בו פוזרה ההפגנה היום חושפים עד כמה המדיניות של הממשלה הזאת חמורה. מבצע החריש והנטיעות הם רק קצה הקרחון. המסר ברור: לערבים הבדואים אין זכות לקיום; לבעלות על אדמות; להכרה; לקורת גג; וגם לא לחופש הביטוי. הממשלה הזו מתכננת מסע הגזל והדיכוי כלפי האוכלוסייה הערבית הבדואית. האפרטהייד מתגלם במלוא כיעורו".

 

סרטונים – ח"כ כסיף מסביר על הסיבות להפגנה שנערכה היום בנגב:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/776108810011953

https://www.facebook.com/ofercass/videos/1151598565374779

 

עוד בנושא:

הופסקו הנטיעות בנגב בעקבות המחאה; חד"ש קוראת להשתתף בהפגנה שתתקיים ליד הכפר סעווה

הפגנה ושביתה של תושבים ערבים-בדואים בנגב המוחים נגד נטיעות על אדמותיהם

מאות שוטרים תקפו תושבים ערבים-בדואים שמחו נגד נטיעות על אדמותיהם בנגב