מק"י וחד"ש: ח"כ מנסור עבאס נותן הכשר לימין ההתנחלותי והפשיסטי

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) פרסמו היום (שלישי) הודעה משותפת בה הן גינו את ההצהרות והמהלכים של יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, "שנועדו לקבל הכשר מהימין ההתנחלותי הפשיסטי הקיצוני, ממפלגות הציונות הדתית ומהרבנים אבות התורות הגזעניות הנאו-נאציות – כדי לשכנע אותם לקבלו כשותף בממשלת הצלת נתניהו".

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס (צילום: אל-אתיחאד)

 

עוד דחו מק"י וחד"ש את עמדותיו של ח"כ עבאס, "השוללות את זכותו של העם הפלסטיני להתנגד לכיבוש ולהתנחלויות ומוקיעות אותה כ'אלימות וטרור'. אנחנו מתנגדים לכל פגיעה באזרחים, ומצדדים בזכות העם הפלסטיני למאבק בטרור הגדול ביותר, הלוא הוא הכיבוש. הציבור הערבי בישראל הוא חלק מהעם הערבי הפלסטיני. הוא לעולם לא יסכים לפחות מחיים בכבוד ובשוויון במולדתו, ולעולם לא יוותר על הזכות של עמו להשתחרר ממשטר הכיבוש והעליונות היהודית".

מק"י וחד"ש היטלו על התנועה האסלאמית הדרומית את האחריות על עמדותיו של ח"כ עבאס, "המהוות נורמליזציה של משטר העליונות הגזעית". "אנו שואפים לשותפות אמת, על בסיס פוליטי ועל בסיס של מאבק משותף, ולא שותפות של אדון ועבד. צו השעה הוא מאבק בפשיזם – לא התרפסות בפניו", הדגישו.

יצוין שעל פי דיווח ששודר אמש ב"כאן 11", במטרה להגיע להבנות ביניהם, מנהיג הימין הקיצוני הרב חיים דרוקמן נפגש עם ח"כ עבאס. על פי הדיווח, הפגישה נערכה בלשכתו של הרב דרוקמן במרכז שפירא בשבוע החולף, "במטרה להגיע להבנות ופשרות אשר יוכלו לגרום לישיבה של מפלגת הציונות הדתית בממשלה שתישען על רע"מ". הרב דרוקמן ועבאס נועדו לאחר לחץ כבד מאוד מצד סביבת ראש הממשלה נתניהו, אך מנהיג הימין המתנחלי פרסם הודעה מצולמת יחד עם יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ׳, ובה הודיע כי הוא מתנגד לממשלה שתישען על המפלגה האסלאמית.

 

עוד בנושא:

הרשימה המשותפת: הוועדה לענייני ערבים של הכנסת – צעד גזעני שיש להיאבק נגדו