מק"י וחד"ש בעקבות חיסול סולימאני: ארצות הברית מדרדרת את האזור למלחמה

ארה"ב חיסלה בשעות הבוקר המוקדמות (שישי) את גנרל קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האירניים. סולימאני היה האחראי לפעילות האירנית מחוץ לגבולות המדינה. דובר הפנטגון מסר "בהוראת הנשיא, צבא ארה"ב חיסל את קאסם סולימאני, ראש כוח קודס של משמרות המהפכה".

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) מזהירות מפני גרירת האזור למלחמה הרת אסנות ע"י הממשל האמריקאי. החיסול שבוצע ע"י ארה"ב על אדמת עיראק הוא הסלמה מסוכנת במדיניות הדמים של ארה"ב באזור.

מחיאות הכפיים של ממשלת ישראל ושליטי המפרץ לפשעיו של טראמפ אינן מחפות על המשבר של התכניות האימפריאליסטיות באזור ועל משבריהם הפוליטיים המחריפים של טראמפ ונתניהו. כבר הזהרנו שהמשבר של נתניהו הופך אותו ליותר מסוכן, וזה משליך בבירור על התוקפנות של ישראל בעיראק, בסוריה ובלבנון בשירות ארה"ב. צו השעה של כל הכוחות השפויים בעולם, באזור ובארץ הוא לבלום את התוקפנות של טראמפ ונתניהו לאלתר ולמנוע הידרדרות למלחמה אזורית או עולמית שאת מחירה ישלמו העמים.

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) "מי שפותח היום שמפניות לא מבין שהרג סולימאני יכול להוביל לתקיפה נגד ישראל. אם הבריונות האמריקאית תעלה בחיים ישראלים הדבר יהיה על ידיו של טראמפ ושל חברו העבריין הנמלט נתניהו. ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) "ממשל טראמפ מסכן את חיי כל תושבי המזרח התיכון איראנים, ישראלים וכל מי שנמצא ביניהם. לא למלחמה!". ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) הסביר "שהסכם הגרעין עם איראן, שהוביל ממשל אובמה, היה הסכם טוב למזרח התיכון, שהפחית משמעותית את סכנת המלחמה האזורית. טראמפ ונתניהו, צעד אחר צעד, מפרקים בשנתיים האחרונות את ההסכם ומייצרים הסלמה עם איראן. כעת אנו עומדים בפני סכנת מלחמה כוללת שתהיה הרת אסון לכל עמי אזור".