מק"י וחד"ש: בחירות מוקדמות הן עניין של זמן; יש לחזק את המחאה נגד שלטון הימין

בגילוי הדעת שפרסמה השבוע הלשכה הפוליטית של המפלגה הקומוניסטית הישראלית הודגש: "מה שמעמיק את המשבר החברתי והכלכלי בישראל זו העדפת התקציבים לכיבוש, להתנחלויות ולתעשיית הנשק על פני התקציבים החברתיים". עוד נכתב בו: "ישראל עומדת כנראה בפני בחירות חירום, ועל הפעילים של מק"י וחד"ש להתכונן למערכה הבאה", וכן: "מק"י עדיין רואה ברשימה המשותפת את האפשרות הטובה ביותר בתנאים הקיימים".

גילוי הדעת של הלשכה הפוליטית התייחס להשלכות המגפה: "ישראל טובעת בשני משברים – בריאותי וכלכלי. ישנם ניצנים לבלימת התפשטות הגל הנוכחי של נגיף הקורונה, אלא שהסכנות עדיין קיימות. מדאיג במיוחד שהחלטות הממשלה לגבי הסגר נובעות משיקולים פוליטייםמפלגתיים, ומתקבלות לפי האג'נדה הפרטית של בנימין נתניהו. שעה שהמשבר הכלכלי מחריף בכל המישורים, מקבלת הממשלה החלטות להגדיל את תקציב הביטחון במיליארדים וממהרת להשלמת רכישות צבאיות בסכומי עתק מארה"ב, וזאת באמתלה של 'המשך העליונות הצבאית באזור'".

"הדוחות הכלכליים מוכיחים כי האבטלה בעליה מתמדת. שיעורה הרשמי עומד בינתיים על 14%, אך בפועל הוא עלול להיות גבוה הרבה יותר. המשבר מכה קשות בשכבות המוחלשות, והממשלה אינה נותנת שום מענה לצרכיהן. תקציבי התמיכה המשמעותיים ביותר מגיעים לידי הטייקונים ובעלי העסקים הגדולים, כאשר מצבם של העצמאיים ובעלי העסקים הקטנים מתדרדר עד כדי סגירת עסקיהם וזריקתם למעגל העוני", נמסר.

הלשכה פוליטית הוסיפה, כי "בחירות מוקדמות הן עניין של זמן, ותלויות בהחלטה של בנימין נתניהו, המתמודד עם הנושא לפי שיקוליו האישיים הצרים – במיוחד בצל משפטו בגין שחיתות ולאור מצבו האלקטוראלי בבחירות הבאות". הלשכה מדגישה כי השמירה על הרשימה המשותפת היא האפשרות הטובה ביותר, בתנאים הקיימים, מבחינת האוכלוסייה הערבית והכוחות הדמוקרטיים בציבור היהודי. גילוי הדעת קרא לפעול להגברת כוחה של הרשימה המשותפת בקרב הציבור היהודי, שכן זו הרשימה היחידה המציבה חלופה עקרונית למדיניות השלטת בממסד הישראלי לאורך השנים. חיזוק המשותפת חשוב במיוחד על רקע ריבוי הסיעות והמפלגות המתיימרות להיות "אופוזיציה", אולם אינן מעמידות שום אלטרנטיבה פוליטית מהותית, ותכליתן זחילה בכיוון מדיניות הימין ההתנחלותי.

גילוי הדעת הדגיש את חשיבותן של הפגנות המחאה הנערכות בחודשים האחרונים. למרות כמה הסתייגויות מדרך התנהלותן, "הפעילים המרכזיים של מק"י וחד"ש מצליחים להבליט בהפגנות אלה את הסוגיות העיקריות בכלכלה ובפוליטיקה ולרבות סוגיית החירויות המותקפות בידי הממשלה. מכאן החשיבות של לקיחת חלק בהפגנות ובמחאה".

לקראת הדיון בכנסת ב-15 באוקטובר בנושא הסכמי הנורמליזציה עם איחוד האמירויות וממלכת בחרין, שב והדגיש גילוי הדעת את התנגדותה של המפלגה הקומוניסטית להסכמים אלה, שמטרתם לשנות לרעה את מערך הכוחות באזור ולהאפיל על הסוגיה העיקרית – הסוגיה הפלסטינית. ההסכמים נועדו לכונן ברית מסוכנת נגד "האיום האיראני" ולשמר את המשטרים המכניעים את עמיהם וגוזלים את משאבי ארצותיהם, בשירות האימפריאליזם האמריקאי.

הלשכה הביעה סולידריות עם העצור המנהלי מאהר אלאח'רס, השובת רעב כבר 78 ימים ברצף, במאבקו לשחרור מידי או הגשת כתב אישום. הלשכה דורשת לעצור את מדיניות המעצרים המנהליים של רשויות הכיבוש נגד חלוצי המאבק של העם הפלסטיני.

הלשכה הפוליטית הביעה סולידריות עם כל הנפגעים מגל השריפות האחרון, ובמיוחד עם נוף הגליל שספגה נזק רב ביותר, וכן עם כפרים סמוכים שניזוקו בעיקר בשריפת חלק ממטעי הזית. זו פגיעה קשה, במיוחד עכשיו, בעונת הקטיף. הלשכה בירכה את הרשימה המשותפת העירונית בעיריית נוף הגליל ואת יו"ר הרשימה החבר ד"ר שוכרי עוואודה, סגן ראש העיר, על מאמציו הנחושים בהצלת המשפחות הנפגעות ועל פעילותה החשובה של העירייה. מק"י קראה לפעיליה להתגייס להצלחת קמפיין התמיכה במשפחות הנזקקות שהחל בשבוע שעבר.