מק"י דורשת מראשי ההסתדרות לתמוך בהעלאת שכר המינימום ל-30 שקל

המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) דורשת מראשי ההסתדרות לתמוך בהעלאת שכר המינימום ל-30 שקל. כך הוחלט אמש (שישי) בישיבת הלשכה הפוליטית של מק"י. בישיבה נמסרה סקירה מקיפה על הקמפיין הארצי לקידום העלאת שכר המינימום ונאמר בין היתר "שלא ייתכן שההסתדרות תעמוד מן הצד – כאשר הקמפיין לשכר הוגן צוברת תאוצה ואף זוכה לתמיכתם של רוב חברי הכנסת". עוד הוחלט שבישיבת בית נבחרי ההסתדרות (בינ"ה) שתתקיים ביום שלישי הקרוב כדי לבחור בעו"ד אבי ניסנקורן כיו"ר הארגון, נציגי חד"ש יידרשו מראשי ההסתדרות נקיטת עמדה ברורה ופעילה להעלאת שכר המינימום.

 2014-05-17_143403

רים חזאן (30) ועומר (7 חודשים) מחיפה, תומכים גם הם בהעלאת שכר המינימום ל-30 ש"ח לשעה.
חזאן מסרה: "יוקר המחייה הגבוה מקשה על זוגות צעירים לגמור את החודש. במיוחד המצב קשה עבור משפחות ערביות, שחיות ביישובים בהם אין דיור ציבורי ואין הזדמנויות עבודה. העלאת שכר המינימום והנהגת מדיניות של שוויון בין יהודים לבין ערבים, ובין גברים לבין נשים כך אפשר להתחיל להבטיח חיים בכבוד לכולנו" (צילום: מטה המאבק)

בשבוע שעבר זכתה היוזמה של חבר ללשכת מק"י, ח"כ דב חנין (חד"ש), להעלאת שכר המינימום בחיזוק משמעותי, לאחר ש-61 ח"כים חתמו על הצעת חוק שהגיש בדבר העלאת שכר המינימום מ-23.12 שקל לשעה ל-30 שקל לשעה. על ההצעה חתמו חברי כנסת מכל סיעות הבית, למעט מסיעת "יש עתיד", שבהנהגתה עומד שר האוצר יאיר לפיד.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב, כי "העלאת שכר המינימום היא מהלך צודק חברתית. שכר המינימום הנמוך מדי הוא בין גורמים לכך שעובדים ועובדות רבים נמצאים מתחת לקו העוני. התרחבות מעגל העובדים העניים היא תופעה מדאיגה. העלאת שכר המינימום תעודד אנשים לצאת לעבוד". ההצעה תועבר לוועדת השרים לענייני חקיקה, שתצטרך להחליט על עמדת הממשלה כלפיה.

"התמיכה הרחבה, חוצת המפלגות, בהצעת החוק להעלות את שכר המינימום ל-30 שקל לשעה מעידה שהקולות החזקים שנשמעו בציבור בחודש האחרון הגיעו גם לחברי הכנסת", אמר ח"כ חנין. "שכר המינימום בישראל הוא הנמוך בעולם המערבי. אין כל סיבה שבישראל עובדים רבים כל כך יישארו מתחת לקו העוני. אין כל הצדקה לכך שאנשים יעבדו קשה, מבוקר עד ערב, ולא יוכלו לפרנס את משפחותיהם בכבוד".

יצוין כי מטה המאבק שהוקם לפני כשבוע, כבר החל בפעולות שטח ראשונות. בתלאביב ובירושלים יצאו פעילים אל הרחוב, חילקו חומרי הסברה, ועודדו עוברים ושבים לתלות במרפסותיהם שלטי תמיכה בהעלאת שכר המינימום.

להצטרפות לפעילות: www.facebook.com/30minimum