מקומו בכלא ולא בכנסת: ח"כ בן גביר שלף אקדח מול תושבי שכונת שייח' ג'ראח הפלסטינית

עימותים פרצו אמש (חמישי) בין מתנחלים ואנשי ימין לפלסטינים בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים המזרחית שתחת כיבוש ישראלי. שני אנשי ימין נפצעו באורח בינוני וקל מפגיעת אבן ברחוב קונדר. כוחות משטרה שהגיעו למקום השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות בהם מכת"זית עם נוזל "בואש". במהלך הלילה נעצרו 11 חשודים ביידוי אבנים בשכונה.

ח"כ בן גביר שולף אקדח, אמש, בשכונת שייח' ג'ראח הפלסטינית (צילום מסך מתוך הרשתות החברתיות)

 

על פי "הארץ", מאוחר יותר, מאות אנשי ימין יהודים, חלקם רעולי פנים, יידו אבנים לעבר בתים פלסטינים וניפצו זגוגיות של מכוניות. לאחר הגעת כוחות משטרה גדולים למקום והם החלו להתפזר. הסהר האדום דיווח על 20 פצועים פלסטינים בעימותים מתקיפות פיזיות והשלכת אבנים, מתוכם חמישה פונו לבית החולים אל-מקאסד והשאר טופלו בשטח.

גם ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) הגיע למקום. הוא החל לצעוד לכיוון התושבים הפלסטינים כשהוא תחת אבטחה של משמר הכנסת. אנשי הימין שהתלוו אליו החלו לזרוק אבנים לעבר פלסטינים ובמקום התפתחו עימותים שכללו יידוי אבנים לעבר בן גביר ומלוויו, במהלכם בן גביר שלף את אקדחו וצעק לעבר כוחות הביטחון "אם הם זורקים אבנים תירו בהם".

מרשימת חד"ש-תע"ל נמסר בתגובה למעשהו של בן גביר: "מקומו של חלאה שמאיים על אזרחים באקדח שלוף בכלא, לא בכנסת. רק שמאל ערבי-יהודי חזק וגדול יחסום את בן גביר ושותפיו הכהניסטים." לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש): "מיליציות בהובלת המחבל בחליפה וחמוש באקדח, משתוללות ללא הגבלה בשכונות וביישובים פלסטינים. והצבא? והמשטרה? מתעלמים ואף מגבים. מקומו בכלא ולא בכנסת – אפנה בדחיפות ליועצת המשפטית לממשלה, ואם תתעלם אגיע עד להאג, את הטרור של המתנחלים חייבים לעצור". ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) תקפה אף היא את בן גביר וקבעה כי מקומו של הח"כ הגזען בכלא: "בן גביר אמר בבוקר באתר וויינט שצריך לירות ירי חי, והערב הוא שולף אקדח בשייח' ג'ראח. מקומו בכלא לא בכנסת".

יצוין שכ-200 פעילי שמאל ותושבי שכונת שפירא הפגינו ביום רביעי האחרון בעת ביקורו של ח"כ בן גביר בדרום תל-אביב. בין המפגינים: פעילי חד"ש, שלום עכשיו ומרצ. המפגינים קראו קריאות רבות נגד הגזענות ובהן "גזענים הביתה", "לא רוצים שכונה עם כהנא" ו"כן, כן לשכונות ולא להתנחלויות". בהפגנה פעילי חד"ש הניפו כרזה גדולה בה נכתב "לא מגרשים, לא מסתלקים – כולנו יחד נגד הגזענים". מולם התייצבו קומץ אנשי מפלגת הציונות הדתית הגזענית.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116042