מפלגת השמאל דורשת הסברים: גם משטרת גרמניה רכשה בחשאי את תוכנת פגאסוס

המשטרה הגרמנית רכשה בחשאי את תוכנת הריגול "פגאסוס" מחברת הסייבר הישראלית אן.אס.או. כך דיווח אתמול (שלישי) השבועון "די צייט". לפי הדיווח, משטרת הפלילים הפדרלית (BKA) עשתה זו כדי לעקוב אחרי חשודים בתוך גרמניה באמצעות כלי המעקב המקיפים שהתוכנה מאפשרת על ידי שליטה על טלפונים חכמים. עצם הרכישה הייתה חשאית עד כה, דיווח כתב השבועון, הולגר שטארק.

כתבת תחקיר על תכנת "פגסוס" ברשת הטלוויזיה אל-ג'זירה (צילום מסך)

 

לפי "די צייט", העסקה לרכישת התוכנה עוררה מחלוקת במשרד הפנים הגרמני, שאליו כפופה המשטרה הפדרלית. משפטנים סברו כי שימוש בתוכנה, המאפשרת להשתלט על טלפונים שעליהם הותקנה ולשאוב מהם מידע, לא יעמוד בדרישות החוק בגרמניה, שמאפשר מעקב רק במקרים חריגים וקיצוניים.

גורמים רשמיים במדינה הבהירו כי "השימוש בתוכנה נעשה בהתאם לחוק". אך חברת פרלמנט מסיעת השמאל, מרטינה רנר ("די לינקה") הגדירה את הרכישה "סיוט לשוחרי החירויות הדמוקרטיות" ודרשה את התייצבותה של הקנצלרית אנגלה מרקל בפרלמנט כדי להסביר את אופן השימוש בתוכנה. גם יו"ר איגוד העיתונאים הגרמנים, פרנק יוברהל, דרש לקבל מידע האם כתבים או מקורותיהם היו תחת מעקב.

 

הידיעה שפורסמה אתמול ב"די צייט" (בגרמנית)

https://www.zeit.de/politik/deutschland/2021-09/spionagesoftware-pegasus-nso-israel-bundeskriminalamt-kauf-innenauschuss-bundestag-unterrichtung?utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F