מפלגות קומוניסטיות מרחבי העולם הביעו סולידריות עם העם הסודני בעקבות מלחמת הגנרלים

חרף ההכרזה על הפסקת אש, נמשכים העימותים בין צבא סודן, בהנהגת ראש "המועצה הזמנית" השולטת במדינה מאז ההפיכה הצבאית באוקטובר 2021, עבד אל-פתח אל-בורהאן, לבין המיליציה "כוח ההתערבות המהירה" אותה מוביל סגנו של אל-בורהאן במועצה, הגנרל מוחמד חמדאן דגלו המכונה "חמדטי". עד עתה נרשמו יותר מ-500 הרוגים ואלפים רבים של פצועים בלחימה שהחלה לפני כשבועיים, ב-15 בפברואר.

עם הימשכות "מלחמת הגנרלים" עשרות מפלגות קומוניסטיות ופועליות מרחבי העולם פרסמו אמש (ששי) הודעה משותפת ובה הביעו סולידריות עם העם הסודני והכוחות הדמוקרטיים הנאבקים בשליטים הצבאים ומלחמתם העקובה מדם.

בין היתר נאמר בהודעה כי "המלחמה הרת אסון היא תולדה של היריבות בין הגנרלים שבשלטון המעוניינים לשמור על מעמדם תוך התעלמות מדרישות העם הסודני לחירות, לשלום, לצדק חברתי ולשינוי מן היסוד. הגנרלים הניצים משרתים אינטרסים זרים ובהם של המעצמות האימפריאליסטיות והמשטרים הערבים הריאקציוניים – החפצים לבזוז את משאבי הטבע של המדינה. המשך הלחימה אף מאיים על אחדות סודן".

המפלגות הביעו עוד תמיכה בפועלה של המפלגה הקומוניסטית הסודנית ותמיכה בכוחות דמוקרטיים ובדרישותיהם להפסקת אש מיידית, הוצאת כל הכוחות המזוינים מהערים והכפרים ומתן סיוע הומניטרי דחוף לאזרחים – בפיקוח האומות המאוחדות.

בין המפלגות שחתמו על ההצהרה: מק"י, המפלגות הקומוניסטיות של ירדן, לבנון, סוריה, מצרים, טורקיה, עיראק, כורדיסטן העיראקית ומפלגת תודא האיראנית. כמו כן, הצטרפו לקריאה מפלגות קומוניסטיות ופועליות מבלגיה, אלבניה, ברזיל, דנמרק, צ'ילה, קפריסין, יוון, הודו, פינלנד, צרפת, ספרד, קנדה, קרואטיה, רומניה, אירלנד, סווזילנד, איטליה, פקיסטן ועוד.

 

עוד בנושא:

שלטון עממי ולא הפיכה צבאית: הקומוניסטים בסודן דורשים שלום וממשלה אזרחית