מפגיני מק"י וחד"ש מול מטה משרד הביטחון בתל-אביב: זכויות אדם הן לא טרור

פעילי מק"י וחד"ש הפגינו אמש (שלישי) מול הקריה בתל אביב נגד ההחלטה של שר הביטחון גנץ להכריז על שישה ארגוני חברה אזרחית פלסטינים כארגוני טרור. המפגינים הפגינו תחת הסיסמה "זכויות אדם הן לא טרור" וקראו קריאות נגד ממשלת הימין שמעמיקה את הכיבוש בשותפות עם מרצ ורע"מ. מחד"ש נמסר: "ארגוני זכויות אדם הם לא טרור. החלטה זו היא עוד הסלמה במדיניות הנפשעת של הממשלה להנצחת הכיבוש, להעמקת ההתנחלות ולמניעת כל התנגדות פוליטית לכיבוש דרך חשיפת פשעיו בזירה הבינלאומית והמקומית".

הכיבוש הוא טרור: מפגיני מק"י וחד"ש, אמש, מול משרד הביטחון בתל-אביב. רביעי משמאל: מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר (צילום: זו הדרך)

 

באותה שעה נפגשו חברי הכנסת של הרשימה המשותפת ויו"ר ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל מוחמד ברכה עם נציגי הארגונים שנגדם כוונה החלטת גנץ. מהרשימה המשותפת נמסר: "בעולם ההפוך שבו ממשלת העמקת הכיבוש קוראת לעצמה ממשלת 'שינוי', שר הביטחון מעז להכריז על ארגוני זכויות אדם בעלי מוניטין בינלאומי כארגוני טרור. על מרצ ורע"מ להחליט באיזה צד הם – בצד הכיבוש, הסיפוח והאפרטהייד או בצד השלום השוויון והדמוקרטיה. זו החלטה תקדימית ומסוכנת וניאבק נגדה בכל המישורים, כולל הבינלאומי".

ח״כ עאידה תומא-סלימאן התייחסה למפגש בחשבון הטוויטר שלה וכתבה: "נפגשנו ברמאללה עם ששת ארגוני זכויות האדם שממשלת השינוי לרעה מסמנת כטרוריסטים. פגשנו אנשים שמקדישים את חייהם למאבק פוליטי נחוש נגד הטרור הגדול ביותר – הכיבוש. ‏מרצ ורע״ם אחראיות לא פחות מגנץ לניסיון הזה לשבור את החברה האזרחית הפלסטינית. אנחנו נאבק על זכותם להתנגד לכיבוש מעל כל במה".

"הכיבוש הוא הטרור; מרצ ורע"מ שותפות בהעמקת הכיבוש". כך הגיבו השבוע המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) על החלטת שר הביטחון בני גנץ להגדיר שישה ארגוני זכויות אדם פלסטיניים כארגוני טרור: הארונים הם: א-דאמיר – לטיפול באסירים ובזכויות אדם; התנועה העולמית להגנה על הילדים – פלסטין; אל-חק העוקב אחר עוולות הכיבוש, מתעד אותן ומציגן בפני העולם; התאחדות ועדות הפעולה החקלאיות; מרכז ביסאן למחקר ופיתוח; והתאחדות ועדות הנשים הערביות.

לדברי מק"י וחד"ש, "החלטה זו היא חלק ממדיניותה הנפשעת של הממשלה – בה חברות מרצ ורע"מ – להנצחת הכיבוש ולמניעת כל התנגדות באמצעות תיעוד וחשיפה של פשעי הכיבוש בזירה הבינלאומית והמקומית. הכל במטרה לחסל את השאלה הפלסטינית על כל מרכיביה. 'ממשלת השינוי' ממשיכה את המדיניות של ממשלת נתניהו  ביתר שאת". עוד  הדגישו: "הקהילה הבינלאומית נדרשת לפעול באופן  מידי  לביטול  החלטה  זו,  וללחוץ  על  ממשלת הכיבוש לחדול מההפרות היומיומיות של זכויות העם הפלסטיני". כך הצטרפו המפלגה והחזית לגל המחאות, בישראל ובעולם, נגד צעד נוסף בחיזוק השלטון הקולוניאלי על הפלסטינים בשטחים הכבושים.

לפי בנט-גנץ, מעתה גם ארגוני החברה האזרחית הם "מרכיבי הטרור", לצד המצאות נוספות כמו "טרור האבנים" ואף "הטרור הדיפלומטי". עבור ממשלת ישראל הימנית, כל התנגדות לכיבוש היא טרור, וכל מאבק בכיבוש אינו לגיטימי.

לפי מאמר המערכת של "הארץ" (24.10), "מדובר באיבוד עשתונות מוחלט, שממצב את ממשלת השינוי כממשלת ימין קיצונית והופך את חברותן של מפלגות השמאל והמרכז בה לבדיחה. אם זה השינוי שהממשלה מקדמת, וזה צבעה הפוליטי, לא ברור כיצד אפשר להמשיך להגן עליה בשם החשש מהאלטרנטיבה של בחירות נוספות". ועוד לא הזכרנו את אלימות המתנחלים הגוברת בעת המסיק ואת בניית אלפי יחידות הדיור בהתנחלויות…