מעשי אלימות נוספים ברחבי הארץ נגד הנאבקים בממשלת הימין של נתניהו

ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו התחדשו אמש (מוצאי שבת), זה השבוע ה-36 ברציפות. המחאות התרכזו ליד מעון ראש הממשלה בירושלים וסמוך למעונו הפרטי בקיסריה. במקביל, כמדי מוצאי שבת, מפגינים התאספו בגשרים ובצמתים ברחבי הארץ.

מפגין בבלפור, אמש, נושא כרזה על הדיכוי הקשה של תושבי אום אל-פחם ביום שישי האחרון (צילום: הדגלים השחורים)

 

גם אמש נרשמו מספר תקריות אלימות נגד המפגינים. בקריית אונו, צעיר רכוב על קורקינט התנפל על קבוצה של מוחים ורק תגובתם המהירה מנעה את הפגיעה הקשה. בהרצליה עצרה הערב המשטרה צעיר בן 18 בחשד כי ריסס מפגין בגז מדמיע בצומת צמרות בעיר. המפגין, כבן 50, פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. לפי בדיקת "הארץ", זו הפעם ה-13 שמפגינים נגד נתניהו רוססו בגז מדמיע מתחילת המחאה, ובשני מקרים עד כה הוגשו כתבי אישום.

תקרית אלימה נוספת כלפי מפגינים אירעה בראשון לציון. חנה מוסנזון, פעילת "הדגלים השחורים", הפגינה בצומת עין הקורא בעיר וסיפרה ל"הארץ" כי "בחור שהלך על המדרכה לכיווננו לפתע הוציא סכין במרחק מטר וחצי מאיתנו וניגש לאחד השלטים לחתוך את החבל. נדהמנו ולא ידענו מה לעשות אבל באינסטינקט התחלנו לצעוק עליו ואחד הבחורים אץ להזעיק ניידת משטרה, הוגשה תלונה במקום. לצערי הרב לוחית הרכב בו נמלט יצאה מטושטשת בצילום". ארגון הדגלים השחורים דיווח על שלוש תקריות נוספות בהן איימו  על מפגינים.

מארגון המחאה "אין מצב" נמסר: "אנו נמשיך להפגין למול הממשלה הכושלת הזו אשר הפקירה את העם בטיפול הרפואי והכלכלי של הקורונה. אנו נפגין למול הערכים הרעים ונגד כל ההטרדות של משטרת ירושלים ועיריית ירושלים כדי להגן על הדמוקרטיה שנבנתה פה בעמל רב". בארגון "קריים מיניסטר" הוסיפו כי ההגבלות שהוטלו על התחבורה הציבורית לירושלים נועדו לפגוע במחאה. "הנאשם מבוהל מהסקרים ומחבל במחאה שהפילה את ממשלתו הכושלת ותביא להחלפתו", נמסר, "ביבי, אנחנו נחושים ושום תקנה לא תשבור את רוחנו".