מסרבים לשתף פעולה עם קרן השומרון: מאות אנשי קולנוע ישראלים נגד הכיבוש

מאות אנשי קולנוע ישראלים, בהם המועמדים לשעבר לפרס האוסקר ארי פולמן וגיא דוידי, חתמו לאחרונה על מכתב פומבי לפיו יסרבו לשתף פעולה עם "קרן קולנוע שומרון" הפועלת בשטחים. בחודש יולי קראו מארגני "פסטיבל הקולנוע בשומרון", לקיים גם את טקס פרס אופיר השנתי בשטחים הכבושים בגדה המערבית. הפסטיבל התקיים בתמיכת משרד התרבות, ונכחו בו שר התרבות חילי טרופר, ראשי מועצת הקולנוע, ראשי קרן רבינוביץ' לקולנוע וחברי איגוד התסריטאים.

בין חותמי המכתב: הבמאי הנודע אבי מוגברי (צילום: פסטיבל הסרטים של פרנקפורט)

 

החתומים על המכתב מסרו: "מאחורי הפסטיבל, כמו גם מאחורי 'קרן קולנוע שומרון', לא עומדת אהבת התרבות אלא פוליטיקה, שמטרתה למחוק את הקו הירוק ואת ההבחנה בין משטר צבאי לאזרחי. לא מפתיע לפיכך, שבראש קרן פוליטית הזו עומדים אסתר אלוש, דוברת המועצה האזורית שומרון, ויוסי דגן, יו"ר המועצה האזורית שומרון. הקרן והפסטיבל למעשה מזמינים יוצרים ישראלים לקחת חלק פעיל בהלבנת הכיבוש תמורת תמיכה ופרסים".

עוד נאמר במכתב: "קרן שומרון מרבה לדקלם מסרים בדבר 'גיוון היצירה הישראלית' ו'מתן ביטוי לקולות מודרים'. זוהי מטרה ראויה לכאורה, אולם הדברים ריקים מתוכן. בפועל הם מסווים אלימות שיטתית ופגיעה חמורה ויומיומית בזכויות אדם. קרן שומרון איננה קרן פלורליסטית – היא חלק ממנגנון האפרטהייד. ליוצרי קולנוע אחריות על עיצוב דמותה של החברה בה הם חיים. במציאות של כיבוש וסיפוח, עלינו למתוח קו אדום ולא לקחת חלק".

החתומים הצהירו: "לא נשתף פעולה עם קרן שומרון – לא בהווה ולא בעתיד. לא בחממות, לא בלקטורה ולא בעשייה קולנועית. לא נסכים לקיים את טקס פרס אופיר באזור הנתון למשטר צבאי".

 

לרשימת החותמים המלאה:

www.filmmakersagainstoccupation.com