מספקת חומרי ייצור למפעל אינטל: שביתה בחברת 'רינקם קומפני' בנאות חובב

עשרות עובדי החברה הרבלאומית האמריקאית רינקם קומפני (Rinchem Company) פתחו הבוקר (שלישי) בשביתה, נוכח התנכלות חמורה ואסורה של הנהלת החברה לחברי ועד העובדים ופגיעה בהתארגנותם. רינקם ממוקמת בנאות חובב שבנגב ומשמשת כמחסן הלוגיסטי הבלעדי של מפעל אינטל בקריית גת, המספק לו בעיקר כימיקלים ההכרחיים לתהליך הייצור. כ-40 עובדי רינקם התאגדו לאחרונה בהסתדרות ולפני כחודש הוכרז סכסוך עבודה במקום בעקבות גרירת רגליים של ההנהלה במו"מ להסכם קיבוצי ראשון. לחברה עשרות מתקנים ברחבי ארה"ב וגם בעולם: אירלנד, סין, טאיוואן, סינגפור ודרום קוריאה.

כעת, בעוד מתנהל מו"מ בין נציגות העובדים להנהלת החברה, זומן יו"ר הוועד להליך בירור משמעתי וחבר ועד נוסף לשימוע לפני פיטורים, ללא כל סיבה ונימוק ממשיים. נזכיר כי התנכלות לעובדים רק בשל היותם חברים ופעילים בהתאגדות הינה אסורה על פי דין הנקבע בפס"ד פלאפון.

עובד רינקם, כפי שצולם הבוקר, במתקני החברה שרמת חובב בנגב (צילום: ועד עובדים)

העובדים, שפתחו בשעות הבוקר המוקדמות בשביתה, חוסמים את שערי הכניסה לאתר ונושאים שלטים עליהם כתוב בין היתר "הוועד לא שק חבטות של ההנהלה" ו"עובדים – לא עבדים". לצד השביתה, ההסתדרות בוחנת את המשך צעדיה כנגד התנהלות ההנהלה. יצוין כי ככל שהשביתה תימשך, צעדי העובדים עשויים להשפיע באופן ישיר על כל הליך הייצור במפעל אינטל בקריית גת. יו"ר הוועד, גיא דדון, מסר: "חברי ועד העובדים עובדים מספר שנים וכולם עם גיליון התנהגות נקי, ופתאום באופן מפתיע לאור ההתאגדות יוצרים הליכים משמעתיים על לא עוול בכפינו".