מסע סולידריות בינלאומי עם אלפי דיילות השובתות בטאיוואן זה יותר משבועיים

נפתח מסע סולידריות בינלאומי עם אלפי דיילות השובתות בטאיוואן זה יותר משבועיים. זו השביתה הארוכה ביותר של עובדים בענף התעופה בהיסטוריה של המדינה האסיאתית. העובדות קוראות לסולידריות בינלאומיות בתגובה לפעולות ההנהלה הפוגעות באיגוד ובעובדים ופתחו בקמפיין נרחב בנושא, על כך מסר האתר ההסתדרותי "דבר".

הפגנה של הדיילות השובתות בטאיוואן (צילום: איגוד עובדי אווה אייר)

כ-2,300 מתוך 4,000 דיילות בחברת התעופה הטאיוואנית "אווה אייר" שובתות מאז ה-20 ביוני. השביתה באה בעקבות שביתת טייסים בחודש פברואר בחברת תעופה טאיוואנית אחרת, צ'יינה איירליינס, שבה, בשנת 2016, התרחשה גם שביתת הדיילים הראשונה בהיסטוריה של חברות תעופה בטאיוואן. החל מה-2 ביולי, השביתה של עובדי אווה אייר שיבשה 2,000 טיסות.

בשבוע שעבר, לאחר פגישה עם הנהלת אווה אייר, הסכימו הדיילות לבצע פשרות משמעותיות בדרישותיהן, תוך הבנה כי הדבר יסלול את הדרך לסיום השביתה. אבל ההסכם עדיין חסום בגלל סירוב החברה שלא לנקום בשובתות ונציגיהן. אחרי ההתנהגות זו האיגוד מסר כי "צעד זה סוף סוף חשף כי מטרתה של אווה אייר לאורך כל הסכסוך הוא לא לשמר את הכסף שלה", כותבים מנהיגי איגוד העובדים של הדיילים בטאיוואן בהצהרה, "אלה כדי להגן על הכוח השרירותי שיש להנהלת החברה על עובדי אווה אייר, ושהיא נהנית ממנו מאז הקמתה של החברה לפני 30 שנה".

כשהעובדים של החברה הסינית צ'יינה איירליינס התאגדו וניהלו מאבק מוצלח ב-2016 זה נתן לעובדי חברת "אווה אייר" את האומץ הדרוש ולהתאגד ולדרוש את זכויותיהם. לאחר שנתיים של משא ומתן עם הנהלת אווה אייר, האיגוד לא הגיע להסכמות עם החברה ובחודש מאי האחרון העובדים הצביעו על שביתה בהתאם לחוקי העבודה בטאיוואן. לאחר ההצבעה אווה אייר הגבירו את ההתנכלות לעובדים ואת מאבקם בשביתה. 

 לטענת העובדים החברה מוציאה כספים רבים על הפצת פייק נויז מכפיש על העובדים, הטרדות על גבול החוק, עסקאות מפוקפקות עם פוליטיקאים ופגיעה בהתארגנות העובדים ובזכותם להתאגדות ולניהול משא ומתן קיבוצי. אפילו לאחר שהעובדים הצביעו לטובת פשרה והסכמה לתנאי החברה ביום העשירי לשביתה, חברת תעופה החליטה לחזור בה מהצעתה ולהוסיף תנאי של עונש עבור כל מי שההנהלה רואה אותו כ"עושה צרות".

לחתימה על עצומה מקוונת בסולידריות עם השובתות:

https://www.change.org/p/eva-airways-corp-justice-for-eva-airline-flight-attendant-strike-labor-rights