מסיכומי הבחירות לכנסת ה-25: חד"ש התחזקה בתל-אביב

חד"ש הגדילה את כוחה בעיר תל אביב-יפו, כך עולה מתוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת ה-25: 4,058 תושבי תל אביב-יפו בחרו חד"ש-תע"ל, מתוכם 2,583 תושבי תל אביב ו-1,475 תושבי יפו. לעומת זאת, בבחירות לכנסת ה-24 שנערכו במארס 2021, זכתה הרשימה המשותפת (שכללה אז גם את בל"ד) ב-5,118 קולות של תושבי העיר (1,997 בתל אביב ו-3,121 ביפו). רשימת בל"ד השיגה בבחירות האחרונות כמה אלפי קולות בת"א-יפו.

פעילי חד"ש יחד עם ח"כ עופר כסיף מפיצים כרוזים ביום הבחירות בשד' רוטשילד בתל אביב (צילום: "זו הדרך")

 

ניתן לשער כי בקולות שנוספו לחד"ש-תע"ל בקרב תושבי תל-אביב היו גם תומכים בעבר של רשימת מרצ, אשר התאכזבו מהרפיסות שהפגינו נציגיה במסגרת פעילותם בקואליציה. בעוד שבבחירות הקודמות זכתה מרצ בכ-37 אלף קולות בתל אביב, בשבוע שעבר הצביעו עבורה 29 אלף תושבים (בנושא זה ר' עמ' 5).

פילוח גיאוגרפי מראה כי מצביעי חד"ש-תע"ל תושבי תל אביב מרוכזים בעיקר בלב העיר, במרכז העיר ובדרומה. בדרום העיר זכתה הרשימה בכמה מהקלפיות ביותר מ-7% מהקולות!

מאז בחירות 2019, בהן התמודדה לראשונה רשימה של חד"ש-תע"ל, נוספו לה מצביעים ברחבי העיר למעט בצפון הישן, שם נרשמה ירידה בכוחה. ייתכן כי הירידה נגרמה כתוצאה מעליית מחירי הדיור, שדחקה את הסטודנטים והמשפחות הצעירות אל מחוץ לשכונה. תהליך שנמשך בעשרו האחרון גם בחלקים אחרים של העיר.

לפי הערכות בחד"ש-תע"ל, זכתה הרשימה ביותר מעשרת אלפים קולות בקרב הציבור היהודי. תומכי הרשימה מרוכזים ברובם בערים הדו-לאומיות (חיפה, תל אביב-יפו, ירושלים, עכו, כרמיאל, נוף הגליל, מעלות תרשיחא, לוד, רמלה, באר שבע ונווה שלום). ביפו, לדוגמא, מתגוררים בין השאר יהודים התומכים בחד"ש. במקביל, מתגוררים במרכז תל אביב תושבים ערבים, וסביר להעריך כי רבים מהם הצביעו עבור חד"ש-תע"ל.

אסף טלגם

עוד בנושא: https://zoha.org.il/116500