מנכ"ל משרד הבריאות מיהר לברך על פתרון משבר הרופאים המתמחים – שלא היה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, מיהר הבוקר (שני) לברך על החלטה לכאורה של ראש הממשלה יאיר לפיד להקצות את התקציבים לקיצור התורנויות של הרופאים המתמחים. זאת, בעקבות כתבה שפורסמה בעיתון "כלכליסט". אך כעבור זמן קצר פרסם משרד הבריאות הודעת הכחשה, לפיה "הפרסום לא היה מדויק והמגעים נמשכים".

"מתמחות ומתמחים מתפטרים", מסיבת עיתונאים של ארגון מרשם (צילום: מרשם)

 

לפי הדיווח בעיתון, לפיד החליט ש-66 מיליון השקלים שהוקצו ליישום השלב הראשון במתווה קיצור התורנויות יועברו לבתי החולים באופן מיידי, על מנת להיערך ולגייס את הרופאים הנדרשים. יצוין שמשרד הבריאות תומך בהעברת התקציב, וכך גם ארגון המתמחים מרשם.

בעקבות הדיווח פרסם משרד הבריאות את הודעת הברכה של אש, בה נכתב "אנו מברכים על החלטת ראש הממשלה. ההחלטה מאפשרת לנו להמשיך להיערך ליישום המודל על מנת להביא לקיצור התורנויות ולמערכת בריאות טובה יותר". לאחר מכן פרסם המשרד הודעה נוספת לפיה "בהנחיית רה"מ לפיד ובשיתוף משרד הבריאות, מקיימת מנכ"לית משרד רה"מ קשר רציף עם כל הגורמים המעורבים, החל ממשרדי הממשלה ועד למתמחים והרופאים – במטרה למצוא פתרון לסוגיה במסגרת מגבלת הבחירות. פרופ' נחמן אש בירך היום על סמך ידיעה שפורסמה ובדיעבד התבררה כלא מדויקת".

יצוין שאתמול הרופאים המתמחים שהודיעו על התפטרות מבתי החולים במחאה על דחיית קיצור תורנויות המתמחים על דחייה נוספת בכניסת ההתפטרות לתוקף, עקב "שיחות ומגעים" שמתקיימים עם משרד ראש הממשלה וגורמים נוספים. לדברי הארגון, המכתבים שהוגשו לפני כשבועיים וחצי היו אמורים להיכנס לתוקף הבוקר, לאחר דחייה של ארבעה ימים מחמישי האחרון עקב שיחות שהתנהלו עם מנכ"לית משרד ראש הממשלה, נעמה שולץ. כעת הודיעו בארגון שהמכתבים לא ייכנסו לתוקף גם היום, ושהחלטות בנושא יתקבלו במהלך היום. לפי הודעת הארגון מהלילה, "השיחות והמגעים נמשכים כל העת. סיימנו כרגע אסיפה עם המתמחים המתפטרים, והוחלט שלא להכניס את המכתבים לתוקף מחר, מתוך רצון לתת סיכוי לניסיונות של כל מי שמעורב". בארגון הוסיפו ש"אנחנו סבורים שמדובר במאמצים רציניים. נקבל מחר החלטות להמשך".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/115327