מנהיג קומוניסטי ואיש מדע מצטיין: פרופ' קלמן אלטמן הובא למנוחות בחיפה

עשרות יהודים וערבים, קרובי משפחה ופעילי מק"י ליוו הבוקר (רביעי) בחיפה את פרופסור (אמריטוס) קלמן אלטמן בדרכו האחרונה. באולם בית הלוויות נשאו הספדים חבריו להנהגת מק"י, חברי הכנסת לשעבר דב חנין ועיסאם מח'ול. אלטמן היה במשך שנים רבות מרצה וחוקר במחלקה לפיזיקה בטכניון ונפטר בגיל 95.

בטור לזכור של קלטמן שפורסם בגיליון השבוע של "זו הדרך", כתב מח'ול ש"לכתו של החבר היקר קלמן אלטמן היא אבדה גדולה. היא קשה וכואבת ברמה האישית, למק"י ולכל אלה שנאבקים בארץ הזו נגד גזענות ופשיזם ולמען שלום אמיתי, דמוקרטיה עמוקה וסוציאליזם מדעי".

בני הזוג הפרופסורים ינינה וקלמן אלטמן, כפי שצולמו אשתקד בביתם בחיפה (צילום: זו הדרך)

 

"קלמן היה מנהיג קומוניסטי, אינטרנציונליסט עקבי, איש עקרונות עיקש וצנוע, ואיש מדע ברמה הגבוהה ביותר. כפרופסור לפיסיקה בטכניון, במשך עשרות שנים טיפח קלמן מאות סטודנטים ערבים ויהודים מתקדמים, ויחד איתם נאבק על זכותם לחופש ביטוי וחופש התארגנות במוסד האקדמי הנוקשה. הוא היה כתובת פוליטית ומוסרית לכל אנשי המצפון. במשך שנים ארוכות שימש קלמן חבר הוועד המרכזי של מק"י וחבר הנהגת מחוז חיפה. הוא היה אחד מעמודי התווך של המפלגה במחוז וברמה הארצית".

הוא הלך מאיתנו השבוע כאשר הוא עדיין חבר הנהלת מכון אמיל תומא ללימודים פלסטיניים וישראליים, ומדען מוביל במאבק נגד ארסנל הגרעין בישראל ולמען פירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני ונשק להשמדה המונית. עוד נדבר רבות על פועלו של קלמן אלטמן – החבר האישי, המנהיג ואיש המדע. אני מבקש לשלוח חיבוק גדול לחברתנו היקרה, הקומוניסטית הלוחמת ינינה אלטמן, ולאיתן ולצביקה היקרים. קלמן ימשיך להיות אתנו, ונמשיך להישען על כל מה שלמדנו ממנו… לך לשלום חבר יקר!".