מנהיגת הניאו-פשיסטים באיטליה: יש לנו ערכים משותפים עם מפלגת הליכוד בישראל

מנהיגת המפלגה הימנית קיצונית "האחים של איטליה", שעלולה להיפך לראש הממשלה הבאה של איטליה, ג'ורג'יה מלוני, הכריזה השבוע שלתנועתה "ערכים משותפים עם מפלגת הליכוד בישראל". בסרטון שהוקלט עבור העיתונאים הזרים ותורגם לאנגלית, צרפתית וספרדית, הדגישה מלוני כי תפעל על מנת "להפוך את איטליה למבצר ערכי המערב", שהם לדבריה: "ערכי הנצרות והמשפחה".

מנהיגי הימין האיטלקי במסיבת עיתונאים ברומא: מתאו סלביני מ"הליגה הצפונית", סיליבו ברלוסקוני מ"פורזה איטליה" וג'ורג'יה מלוני נשיאת "האחים של איטליה" (צילום מסך: הטלוויזיה האיטלקית)

 

מלוני, שהמפלגה שלה כוללת את הנכדה של הרודן הפשיסטי, בניטו מוסוליני והמכהנת כחברת מועצת העיר רומא, מובילה בסקרים לקראת בחירות הבזק שייערכו בחודש ספטמבר הקרוב. זאת, לאחר שראש הממשלה מריו דראגי התפטר על רקע אי תמיכה של שלוש שותפות קואליציוניות בממשלתו בהצבעת אי אמון. הנשיא סרג'ו מטרלה קיבל את ההתפטרות וביקש מדראגי להמשיך לכהן כראש ממשלה זמני עד הבחירות.

מלוני, שנולדה ב-1977 ברומא, היתה השרה הצעירה ביותר בהיסטוריה של איטליה כשנבחרה לכהן כשרת הצעירים בכהונתו של ראש הממשלה הימני לשעבר סילביו ברלוסקוני. היא עזבה את הממשלה לאחר מכן ב-2011.

מלוני היא המנהיגה של המפלגה הניאו-פשיסטית "האחים של איטליה" מאז 2014. ב-1992, בגיל 15, מלוני הצטרפה לתנועת הנוער של "התנועה החברתית האיטלקית" (MSI) שנוסדה על ידי בכירים לשעבר במפלגה הפשיסטית של מוסולוני. אמנם ה"תנועה החברתית" חדלה מלהתקיים, אבל "האחים של איטליה" אימצה את סמליה ודגליה.